Zelfstandig professionals
Jouw talent verdient onze opdrachten. Zodat jij kan blijven groeien, als professional én als mens.
Diensten
Leveranciers
Een plek om te kunnen groeien. Toegang tot de mooiste opdrachtgevers.
Opdrachtgevers
Groei met onze talenten mee. Keuze uit de beste professionals.
Over Circle8
Circle8 biedt een nieuwe kijk op human capital voor zelfstandig professionals, organisaties en leveranciers: Total Talent Flow.
Trending
Artikelen, interviews en whitepapers. Ons overzicht van alles wat trending is binnen de (flexibele) arbeidsmarkt.
Deel dit artikel
Blog
Om de employee journey in jouw organisatie naar een hoger niveau te tillen heb je allereerst een volledig beeld nodig van de cruciale momenten in deze reis, wat de impact is van deze momenten en wat je als organisatie kunt doen om de medewerkersreis in zijn geheel positief te beïnvloeden. In dit artikel gaan we dieper in op het begrip employee journey, hoe je deze in kaart kunt brengen en geven we je een concreet employee journey map voorbeeld.
Met een employee journey wordt de reis bedoeld die een medewerker aflegt in een organisatie. Van het allereerste contactmoment tot het moment dat iemand het bedrijf weer verlaat. De employee journey is voor elke medewerker en elke afdeling weer anders, en is dus niet in beton gegoten.
Gedurende de medewerkersreis zijn er vele momenten (ook wel touch points genoemd) waarin medewerker en organisatie contact met elkaar maken. Dit kan een sollicitatiegesprek zijn, dagelijks contact met een leidinggevende, een vrijdagmiddagborrel of voortgangsgesprek. Deze touch points bieden voor elke organisatie een uitgelezen kans om de ervaring van medewerkers positief te beïnvloeden.
Met behulp van employee experience journey mapping breng je de hele employee journey in kaart. Je maakt een employee journey map. Hiermee kun je de medewerkersreis beter begrijpen en beïnvloeden.
Door de reis en de verschillende touch points te visualiseren wordt duidelijk op welke momenten je als organisatie een grote impact hebt op je medewerkers. En ook hoe je deze impact nu gebruikt. Is er bijvoorbeeld een goed inwerkproces voor nieuwe medewerkers? Worden werknemers genoeg gestimuleerd om zich te ontplooien? Worden successen gevierd?
Medewerkers die bevlogen zijn, graag hun werk doen en zich met liefde inzetten voor jouw organisatie zijn van onschatbare waarde. Door hen te motiveren en waarderen creëer je ambassadeurs die bewezen meer rendement opleveren. Een employee journey map is maatwerk. Want voor elke organisatie is de employee journey weer anders. Bij het maken van een map kun je jezelf de volgende vragen stellen:
● Kan ik de algemene employee journey verdelen in fases? Bijvoorbeeld onboarding (instroom), doorstroom en offboarding (uitstroom).
● Wat zijn de belangrijkste touch points per fase?
● Welke touch points hebben de grootste impact op de beleving van medewerkers?
● Hoe kun je op organisatie- of managementniveau deze impact positief beïnvloeden?
Heb je een employee journey map gemaakt, dan is de volgende stap het identificeren van de belangrijkste verbeterpunten en het creëren van nieuwe strategieën om verbetering in gang te zetten.
De ‘war on talent’ zindert door. Om openstaande vacatures in te vullen én het…
Massaontslagen bij Twitter, Amazon en Facebook moederbedrijf Meta. In de…
Digitalisering heeft een steeds grotere invloed binnen recruitment. Het vinden…
Door de krapte op de arbeidsmarkt hebben veel organisaties moeite om beschikbare…
Is een social media-expert met tien jaar werkervaring geschikter voor een…
De digitalisering van onze maatschappij neemt in een rap tempo toe. Nederland is…
Tijdens de coronacrisis hebben werkgevers en werknemers zich volledig aangepast…
Het succes van elke organisatie staat of valt met getalenteerde werknemers. Voor…