Zelfstandig professionals
Jouw talent verdient onze opdrachten. Zodat jij kan blijven groeien, als professional én als mens.
Diensten
Leveranciers
Een plek om te kunnen groeien. Toegang tot de mooiste opdrachtgevers.
Opdrachtgevers
Groei met onze talenten mee. Keuze uit de beste professionals.
Over Circle8
Circle8 biedt een nieuwe kijk op human capital voor zelfstandig professionals, organisaties en leveranciers: Total Talent Flow.
Trending
Artikelen, interviews en whitepapers. Ons overzicht van alles wat trending is binnen de (flexibele) arbeidsmarkt.
Deel dit artikel
Blog
Om te zorgen voor een goede samenwerking met tijdelijk personeel speelt het geven van feedback een belangrijke rol. Het draagt bij aan het succesvol afronden van een opdracht en de professionele ontwikkeling van de betrokken personen. Vaak wordt er in de samenwerking met zzp’ers of interimmers maar weinig feedback gegeven. Hoe kun je als opdrachtgever op een goede manier feedback geven aan zzp’ers en interimmers? En hoe kun je tegemoet komen aan hun behoeften?
Goed opdrachtgeverschap betekent dat je als opdrachtgever ervoor zorgt dat de juiste randvoorwaarden worden gecreëerd, zodat de samenwerking met een zzp’er of interimmer optimaal verloopt. Hieronder vallen onder andere zaken zoals een helder contract, maar ook een eerlijk tarief en tijdige betaling.
Het is ook belangrijk dat je kijkt naar andere aspecten die een goede samenwerking bevorderen en het werkgeluk van je tijdelijk personeel vergroot.
Door feedback te geven verbeter je niet alleen de huidige prestatie van de zzp’er of de interimmer, maar draag je ook bij aan zijn of haar persoonlijke ontwikkeling. Denk hierbij aan de volgende aandachtspunten:
· Wat was het doel van het inhuren van de zzp’er of interimmer?
· Welke vooruitgang boekt hij of zij richting dat doel?
· Wat kan hij of zij doen om betere prestaties te leveren?
Om op een effectieve manier feedback te kunnen geven, is het belangrijk om een goed gesprek aan te gaan met de zzp'er of interimmer. Wij geven je een aantal tips voor een gesprek:
Zorg ervoor dat je op een constructieve en respectvolle manier communiceert. Stel open vragen en luister actief naar de input en ervaringen van de zzp'er of interimmer. Op deze manier creëer je een omgeving waarin een persoon zich gehoord voelt en waarin er ruimte is voor wederzijds begrip.
Het is belangrijk om tijdens het gesprek voorbeelden te geven van de prestaties van de zzp'er of interimmer. Bespreek specifieke taken en projecten waarbij hij of zij goed heeft gepresteerd en benoem deze successen. Hierdoor geef je de zzp'er of interimmer erkenning en stimuleer je zijn of haar motivatie om te blijven groeien en ontwikkelen.
Wees bereid om ook zelf feedback te ontvangen van de zzp'er of interimmer. Een goede samenwerking is gebaseerd op open communicatie en wederzijds respect. Door het uitwisselen van feedback ontstaat er een dialoog en kun je als opdrachtgever de samenwerking met zzp'ers en interimmers optimaliseren.
Het vinden en beheren van extern talent vormt voor veel organisaties een grote…
Het is belangrijk om, voordat je aan de slag gaat met employer branding, je…
Wil je graag je bedrijfscultuur in kaart brengen maar weet je niet hoe? De…
Medewerkers die niet alleen hun werk doen, maar écht betrokken zijn bij je…
Het nieuwe werken betekent: geen gesprekken bij het koffieapparaat maar via…
Binnen de verschillende hogescholen en universiteiten die Nederland rijk is…
De zoektocht naar nieuwe medewerkers kost vaak veel tijd en moeite. Om middelen…
Anno 2023 kan je niet meer om Artificial Intelligence (AI) heen. Digitalisering…