Zelfstandig professionals
Jouw talent verdient onze opdrachten. Zodat jij kan blijven groeien, als professional én als mens.
Diensten
Leveranciers
Een plek om te kunnen groeien. Toegang tot de mooiste opdrachtgevers.
Opdrachtgevers
Groei met onze talenten mee. Keuze uit de beste professionals.
Over Circle8
Circle8 biedt een nieuwe kijk op human capital voor zelfstandig professionals, organisaties en leveranciers: Total Talent Flow.
Trending
Artikelen, interviews en whitepapers. Ons overzicht van alles wat trending is binnen de (flexibele) arbeidsmarkt.
Deel dit artikel
Blog
Een goede employer branding strategie is onmisbaar als bedrijf. Organisaties dienen strategisch te werk te gaan met hun employer branding. Als bedrijf bedien je namelijk niet alleen de klant op een markt: de potentiële werknemer heeft vaak ook een breed scala aan werkgevers om uit te kiezen. Het is dus belangrijk om het juiste beeld uit te dragen: zowel om je vaste medewerkers te binden én om potentiële werknemers te enthousiasmeren. Hoe vorm je nu een goede employer branding strategie?
De employer branding value proposition (EVP) is de belofte die je doet naar huidige en toekomstige medewerkers. Kom je tot de kern, dan raak je iets. Het kan dat je daar even naar moet graven. Zo is dat ook met je employer branding value proposition. Het is de eerste stap voor een succesvolle employer branding strategie. Eerst bepaal je waar je bedrijf voor staat. Wat heb je nu de markt precies te bieden en is dit beeld eenduidig?
Maak een employer branding plan. Vertegenwoordigt je bedrijf daadwerkelijk kernwaarden die zijn bepaald in de employer value proposition? Onderscheidt het bedrijf zich zelfs in bepaalde opzichten van de rest? Zowel interne als externe analyses helpen je hierin en vormen een onderdeel van het employer branding plan. Medewerkers binnen je bedrijf kunnen hierover oordelen, maar het oordeel van iemand die je bedrijf van buitenaf ziet, kan nét zo waardevol zijn.
Een juiste employer branding is heel belangrijk: zowel om je vaste medewerkers te binden én om potentiële werknemers te enthousiasmeren.
Met een employer branding model leg je je focus op kwaliteiten die je onderscheiden op de arbeidsmarkt. Je hebt je waarden en je identiteit helder gemaakt tijdens je value proposition en je branding plan. Nu is het tijd om je employer branding model te bepalen. Na je analyse is de stap nog maar klein om je focus op je specifieke kwaliteiten te leggen. Probeer jezelf in de markt te zetten met wat je anders maakt. Dit zal zeker opvallen bij kandidaten, in hun zoektocht naar een werkgever met passende functie.
Door de employer branding strategie kom je erachter welke kandidaat je precies zoekt. Specifiek talent koppelen aan specifieke ‘needs’: a match made by strategie. Het vertaalt zich in een persoonlijke Candidate Experience en een ‘Word of mouth’ referentie voor je bedrijf.
Weet jij waar je tijdelijke krachten waarde aan hechten? Als opdrachtgever heb…
De zomer kan een uitstekende periode zijn voor interim professionals en zzp’ers…
Het is belangrijk voor medewerkers om een goede werk-privébalans te bewaken.…
Krapte op de arbeidsmarkt, digitalisering, en de eeuwige zoektocht naar…
De arbeidsmarktwetgeving is voortdurend aan verandering onderhevig. Ook in 2023…
Goed werkgeverschap is een belangrijk onderwerp bij werkgevers van nu. Zorgen…
Vakanties zijn niet alleen bedoeld voor werknemers in loondienst. Ook als zzp’er…
Van vergrijzing tot krapte op de arbeidsmarkt: duurzame inzetbaarheid is een…