Employer branding value proposition

 

De employer branding value proposition (EVP) is de belofte die je doet naar huidige en toekomstige medewerkers. Kom je tot de kern, dan raak je iets. Het kan dat je daar even naar moet graven. Zo is dat ook met je employer branding value proposition. Het is de eerste stap voor een succesvolle employer branding strategie. Eerst bepaal je waar je bedrijf voor staat. Wat heb je nu de markt precies te bieden en is dit beeld eenduidig?

 

 

Employer branding plan

 

Maak een employer branding plan. Vertegenwoordigt je bedrijf daadwerkelijk kernwaarden die zijn bepaald in de employer value proposition? Onderscheidt het bedrijf zich zelfs in bepaalde opzichten van de rest? Zowel interne als externe analyses helpen je hierin en vormen een onderdeel van het employer branding plan. Medewerkers binnen je bedrijf kunnen hierover oordelen, maar het oordeel van iemand die je bedrijf van buitenaf ziet, kan nét zo waardevol zijn.

 

Een juiste employer branding is heel belangrijk: zowel om je vaste medewerkers te binden én om potentiële werknemers te enthousiasmeren.

Employer branding model

 

Met een employer branding model leg je je focus op kwaliteiten die je onderscheiden op de arbeidsmarkt. Je hebt je waarden en je identiteit helder gemaakt tijdens je value proposition en je branding plan. Nu is het tijd om je employer branding model te bepalen. Na je analyse is de stap nog maar klein om je focus op je specifieke kwaliteiten te leggen. Probeer jezelf in de markt te zetten met wat je anders maakt. Dit zal zeker opvallen bij kandidaten, in hun zoektocht naar een werkgever met passende functie.

 

 

Kandidaten matchen met een employer branding strategie

 

Door de employer branding strategie kom je erachter welke kandidaat je precies zoekt. Specifiek talent koppelen aan specifieke ‘needs’: a match made by strategie. Het vertaalt zich in een persoonlijke Candidate Experience en een ‘Word of mouth’ referentie voor je bedrijf.

Gerelateerde artikelen

58.png

Blog

Hoe zorg je voor een goede employer branding gericht op zzp’ers?
Leestijd 5 min.

Organisaties die hun werkgeversmerk versterken richten zich voornamelijk op…

27.png

Blog

Wat is een HR-cyclus en hoe zet je deze effectief in?
Leestijd 5 min.

Breng je huidige HR-cyclus in kaart. Van het eerste sollicitatiegesprek tot het…

87.png

Blog

4 tips voor de ontwikkeling van je medewerkers
Leestijd 5 min.

Door de krapte op de arbeidsmarkt hebben veel organisaties moeite om beschikbare…

13.png

Blog Interview

Innovatie HRM: hoe stimuleer je dat binnen een organisatie?
Leestijd 7 min.

Innovatie HRM: het is misschien niet de meest voordehandliggende woordgroep,…

22.png

Blog

5 tips om de ontwikkeling van je medewerker te stimuleren
Leestijd 5 min.

Alles is veranderlijk en in beweging: zo ook de werkgever, de werknemer én de…

43.png

Blog

De 4 HR-trends voor 2022
Leestijd 5 min.

Tijdens de coronacrisis hebben werkgevers en werknemers zich volledig aangepast…

3.png

Blog Interview

Samen verder in een nieuwe organisatie
Leestijd 7 min.

Wanneer werkzaamheden van de ene organisatie worden ondergebracht bij een andere…

81.png

Blog

Hoe kunnen medewerkers op afstand het beste samenwerken?
Leestijd 5 min.

Werken op afstand is een blijvertje. Steeds meer werkgevers ontkomen er niet aan…