Employer branding value proposition

 

De employer branding value proposition (EVP) is de belofte die je doet naar huidige en toekomstige medewerkers. Kom je tot de kern, dan raak je iets. Het kan dat je daar even naar moet graven. Zo is dat ook met je employer branding value proposition. Het is de eerste stap voor een succesvolle employer branding strategie. Eerst bepaal je waar je bedrijf voor staat. Wat heb je nu de markt precies te bieden en is dit beeld eenduidig?

 

 

Employer branding plan

 

Maak een employer branding plan. Vertegenwoordigt je bedrijf daadwerkelijk kernwaarden die zijn bepaald in de employer value proposition? Onderscheidt het bedrijf zich zelfs in bepaalde opzichten van de rest? Zowel interne als externe analyses helpen je hierin en vormen een onderdeel van het employer branding plan. Medewerkers binnen je bedrijf kunnen hierover oordelen, maar het oordeel van iemand die je bedrijf van buitenaf ziet, kan nét zo waardevol zijn.

 

Een juiste employer branding is heel belangrijk: zowel om je vaste medewerkers te binden én om potentiële werknemers te enthousiasmeren.

Employer branding model

 

Met een employer branding model leg je je focus op kwaliteiten die je onderscheiden op de arbeidsmarkt. Je hebt je waarden en je identiteit helder gemaakt tijdens je value proposition en je branding plan. Nu is het tijd om je employer branding model te bepalen. Na je analyse is de stap nog maar klein om je focus op je specifieke kwaliteiten te leggen. Probeer jezelf in de markt te zetten met wat je anders maakt. Dit zal zeker opvallen bij kandidaten, in hun zoektocht naar een werkgever met passende functie.

 

 

Kandidaten matchen met een employer branding strategie

 

Door de employer branding strategie kom je erachter welke kandidaat je precies zoekt. Specifiek talent koppelen aan specifieke ‘needs’: a match made by strategie. Het vertaalt zich in een persoonlijke Candidate Experience en een ‘Word of mouth’ referentie voor je bedrijf.

Gerelateerde artikelen

Werkgeluk.png

Blog

Hoe draag je als opdrachtgever bij aan werkgeluk?
Leestijd 4 min.

Weet jij waar je tijdelijke krachten waarde aan hechten? Als opdrachtgever heb…

werken in de zomer.png

Blog

Is de zomer een handige tijd om een nieuwe baan of opdracht te vinden?
Leestijd 4 min.

De zomer kan een uitstekende periode zijn voor interim professionals en zzp’ers…

Mentaal vastlopen.png

Blog

Wat kan je als werkgever doen als een medewerker mentaal vastloopt?
Leestijd 4 min.

Het is belangrijk voor medewerkers om een goede werk-privébalans te bewaken.…

67.png

Blog

Hoe zet je vendor management in voor je organisatie?
Leestijd 5 min.

Krapte op de arbeidsmarkt, digitalisering, en de eeuwige zoektocht naar…

Veranderde HR wet- en regelgeving in 2023-min.png

Blog

Veranderde HR wet- en regelgeving in 2023
Leestijd 5 min.

De arbeidsmarktwetgeving is voortdurend aan verandering onderhevig. Ook in 2023…

32.png

Blog

Goed werkgeverschap: wat verstaan we daaronder?
Leestijd 5 min.

Goed werkgeverschap is een belangrijk onderwerp bij werkgevers van nu. Zorgen…

ZZP'er.png

Blog

Hoe ga je om met vakanties als zzp’er?
Leestijd 3 min.

Vakanties zijn niet alleen bedoeld voor werknemers in loondienst. Ook als zzp’er…

96.png

Blog

5 tips voor het verhogen van duurzame inzetbaarheid op de werkvloer
Leestijd 5 min.

Van vergrijzing tot krapte op de arbeidsmarkt: duurzame inzetbaarheid is een…