Circle8 is proud partner of the Aston Martin Aramco Formula One® Team. Lees hier meer.
Reageer nu

Reageren kan al binnen 2 minuten

Utrecht
12 maand(en)
36 Uren per week
Start: 1-10-2025
Deadline: 17-9-2025

VNR-75648

Reageer nu

Reageren kan al binnen 2 minuten

VNR-75648

Functieomschrijving:

De IV-organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT-voorzieningen. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen, wordt er tevens volop gewerkt aan de modernisering van het IV-landschap.

Achtergrond Opdracht

De opdracht wordt uitgevoerd binnen Klantinteractie voorzieningen, een agile, lerende organisatie die de digitale dienstverlening van de Belastingdienst verbetert door formulieren, websites en portalen te vernieuwen.

Je wordt onderdeel van Next, het vernieuwingsteam van Klantinteractie & -services Digitaal (KI&S Digitaal). Dit team bestaat onder meer uit UX-designers, UX-writers en developers en werkt nauw samen met de ICT-afdeling (Informatievoorziening) binnen een SAFe agile "Large Solution".

Opdrachtomschrijving: UX Writer

In jouw rol als UX-writer denk je mee met de UX-designer binnen het team over generieke oplossingen voor designvraagstukken. Het gaat niet zozeer om het schrijven van teksten, maar om design thinking: oplossingen bedenken voor designvraagstukken. We streven daarbij naar zo min mogelijk tekst; het design moet voor zich spreken. AVG- en WCAG-eisen worden hierin standaard meegenomen.

Ook stel je richtlijnen op en documenteer je jouw werk indien nodig. Daarbij doe je onderzoek (online en met gebruikers) om behoeftes of effect te toetsen. Je houdt rekening met verschillende doelgroepen en de bestaande huisstijlrichtlijnen. Je stemt af met andere redacteuren binnen het UX-chapter. De teksten schrijf je eerst, waarna je ze in een contentmanagementsysteem zet (IBM Web Content Manager - WCM).

Over de klant:

Belastingdienst Helaas kunnen wij geen ZZP-ers aanbieden bij de belastingdienst. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door Circle8. Voor vragen over deze procedure kunt u contact opnemen met Circle8

Eisen:

  1. De aangeboden kandidaat beschikt over HBO werk- en denkniveau. Dit is aantoonbaar door een afgeronde HBO-opleiding en/of door de gevraagde werkervaring.
  2. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met verschillende soorten content, inclusief content in interactieve formulieren en diensten (microcopy).
  3. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met moderne digitale dienstverlening en toegankelijkheid (WCAG).
  4. De aangeboden kandidaat heeft ervaring met communicatie en online dienstverlening, bij voorkeur ook binnen de Rijksoverheid.
Wensen
  1. Je hebt ervaring met contentmanagementsystemen (ervaring met IBM WCM is een pré).
  2. Je hebt bij voorkeur ervaring in een multidisciplinaire, agile-werkomgeving.

Competenties:

  • Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • Analyseren
  • Klantgerichtheid
  • Omgevingsbewustzijn
  • Samenwerken

Arbeidsvoorwaarden:

Interesse?

 

Stuur ons dan uiterlijk 17 september 2025, voor 17:00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.

 

Let op: De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van leidinggevende. Dit past niet binnen de wet DBA. Hierdoor is het niet mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door Circle8. Voor vragen over deze procedure kunt u contact opnemen met Thorbjorn Geenen

Reageer nu

Reageren kan al binnen 2 minuten

Jouw weg naar succes?

In 7 stappen en enkele dagen

Racing car
  • 1

    Vind jouw opdracht

  • 2

    Reageer: stuur ons je cv

  • 3

    Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)

  • 4

    Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8

  • 5

    Is er een match? We stellen je voor

  • 6

    Intakegesprek bij de opdrachtgever

  • 7

    Contract en let's go!