VNR-78467
Reageren kan al binnen 2 minuten
Functieomschrijving:
Wat ga je doen?
Je zorgt ervoor dat iedereen die betrokken is bij zwaar verkeer in de stad—zoals technische afdelingen, handhaving, stadsdelen en landelijke instanties—beter samenwerkt en duidelijkere afspraken maakt en naleeft. Jij zorgt dat deze afspraken écht worden uitgevoerd, zodat bruggen en kades niet onnodig beschadigd raken.
Jouw belangrijkste werkzaamheden
- Je maakt een plan van aanpak en stelt verbeteringen voor in de manier waarop Amsterdam zwaar verkeer toelaat op bruggen en kades.
- Je bewaakt de voortgang, spreekt mensen aan als taken blijven liggen en stuurt bij waar nodig.
- Je ziet waar het misgaat, pakt knelpunten aan en zorgt dat handhaving ook gericht wordt ingezet op te zwaar verkeer.
- Je verbetert de samenwerking tussen afdelingen binnen de gemeente én met externe partijen zoals de RDW.
- Je houdt zicht op ontwikkelingen, rapportages en prestaties en deelt deze met de leiding.
- Je helpt collega’s zodat de afspraken over zwaar verkeer op een duidelijke en eenduidige manier worden nageleefd in de hele stad.
Bruggen en kades worden dagelijks gebruikt door allerlei soorten verkeer. Zonder goede afstemming en duidelijke regels kan zwaar vervoer schade veroorzaken. Dankzij jou krijgt de gemeente weer grip op dit proces, zodat de stad veilig, leefbaar en goed bereikbaar blijft.
Over de klant:
Hier ga je aan de slag
Binnen de directie Verkeer en Openbare Ruimte vorm je met ongeveer 50 collega’s het team Civiele Constructies. Zo’n 25 daarvan – de programmeur, de assetmanager, regievoerders en beheerders – focussen op de vaste civiele constructies. Ons team en onze keten zijn volop in ontwikkeling. Jij helpt ons verder professionaliseren en kent een flexibele instelling.
In deze rol val je hiërarchisch onder de teamleider vast, maar rapporteer je aan het Asset Management Keten Overleg Civiele Constructies (AMKOCC) waarin de directeuren van het Ingenieursbureau (IB), Programma Bruggen en Kademuren (PBK), Stadswerken (SW), V&OR, aangevuld op verzoek met de directeuren van DVL en THOR gezamenlijk zorg dragen voor de civiele constructies van Amsterdam.
Extra leuk: je werkt deels in het mooiste kantoorpand van Amsterdam! Een oud gerenoveerd pakhuis op de Achtergracht met uitzicht op onze grachten. De locatie is uitstekend bereikbaar met het ov en heeft een supermarkt en fijne lunchplekken op loopafstand. We werken hybride en zijn ongeveer 50/50 thuis en op kantoor. Maandag zijn, samen met de woensdag of donderdag, onze vaste kantoordagen.
Eisen:
Wat breng je mee?
- Minimaal hbo werk- en denkniveau (bijv. technische bedrijfskunde, bestuurskunde).
- Minimaal 5 jaar ervaring als procesadviseur.
- Ervaring met samenwerken over afdelingen heen.
- Ervaring bij een grote organisatie of overheid.
- Pre: ervaring met omgevingsmanagement (samenwerking met bewoners, bedrijven, organisaties).
GEEN ZZP. Max tarief 123,-/uur ex BTW
Wensen:
Wensen
- Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met omgevingsmanagement.
Competenties:
- Relatiebeheer: Bouwt persoonlijke relaties op met klanten en andere contactpersonen, onderhoudt en benut ze.
- Resultaatgerichtheid: Concrete doelen als uitgangspunt nemen voor het eigen gedrag en hieraan vasthouden totdat het doel bereikt is.
- Ondernemerschap: Kansen en mogelijkheden signaleren voor bestaande en nieuwe diensten en producten; daar vervolgens naar handelen. Onderneemt zelfstandig actie. Signaleert kansen en zet deze om in verbeterings- en vernieuwingsacties, die bijdragen aan betere organisatieprestaties.
- Coachen: Geeft begeleiding aan medewerkers in het kader van hun taakvervulling, stimuleren van hun persoonlijke ontwikkeling.
- Inlevingsvermogen: Kan zich in de belevingswereld van anderen verplaatsen. Stemt het eigen gedrag af op de gevoelens van anderen. Is sensitief.
Opdrachtdetails:
Interesse?
Stuur ons dan uiterlijk 12 december 2025, voor 17.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.
Let op: Deze aanvraag betreft een ondersteunende rol en in de rol volg je instructies op van een leidinggevende. Dit past niet binnen de wet DBA. Hierdoor is het niet mogelijk om deze rol als ZZP'er te vervullen. jochem.boester@circle8.nl
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
- 2
Reageer: stuur ons je cv
- 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
- 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
- 5
Is er een match? We stellen je voor
- 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
- 7
Contract en let's go!

