Circle8 is proud partner of the Aston Martin Aramco Formula One® Team. Lees hier meer.
Reageer nu

Reageren kan al binnen 2 minuten

Groningen
6 maand(en)
36 Uren per week
Start: 19-1-2026
Deadline: 2-1-2026

VNR-79336

Reageer nu

Reageren kan al binnen 2 minuten

VNR-79336

Functieomschrijving:

Opdrachtbeschrijving

Servicemanagement valt binnen het team Informatiemanagement. Dit team is groot 35 medewerkers. In dit team zijn vertegenwoordigd architecten, business analisten, projectleiders, product owners, IT strateeg en functioneel beheer. Het team functioneel beheer is het grootst en bestaat uit 15 medewerkers. Zij beheren ongeveer 70 applicaties.

RDI zoekt een ervaren servicemanager. Op dit moment zijn er twee servicemanagers binnen RDI. Echter het takenpakket van servicemanagement breidt meer en meer uit door groei van RDI. De huidige twee servicemanagers hebben onvoldoende tijd om alle taken uit te voeren. De tijdelijke collega krijgt een belangrijke opdracht om servicemanagement verder door te ontwikkelen. De afgelopen 2 jaren zijn al grote stappen gezet in de kwaliteitsverhoging van Servicemanagement. Die lijn dient echter het komend jaar nog doorgetrokken te worden.

De ingehuurde servicemanager heeft een belangrijke rol om als "trekker" de verdere kwaliteitsverhoging op te pakken, collega's aan te sturen en af te stemmen. Ook zal een belangrijke taak zijn om de opgebouwde kennis over te dragen aan een nieuw aan te trekken servicemanager in het voorjaar van 2026.

Werkzaamheden

De werkzaamheden betreffen onder andere:

  • Leveranciersmanagement.
  • Beheer van serviceportfolio.
  • Bewaken kwaliteitskaders conform ITIL, ASL, BiSL en ISO.
  • Monitoring en rapportages.
  • Klanttevredenheidsonderzoeken.
  • Bewaken SLA's.
  • Changemanagement, licentiemanagement, ALM en CMDB.
  • Incidenthandeling en bewaken escalatieprocedures.
  • Samenwerken met de regievoerder ICT en het team functioneel beheer.
  • Contact onderhouden met servicemanagement en regievoerder IT van DICTU.
Achtergrond opdracht

Wij zijn de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI). Wij staan voor een veilig verbonden Nederland. Cyberveiligheid, digitaal veilige apparatuur, kunstmatige intelligentie, 5G, energietransitie, digitale weerbaarheid en frequentiemanagement zijn de grote thema’s van vandaag en morgen. Bij de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (na 1 januari 2023 de nieuwe naam van Agentschap Telecom) voeren wij de wet- en regelgeving op deze – en nog veel meer - gebieden uit. En we houden er toezicht op dat iedereen zich aan de regels, eisen en voorwaarden houdt.

RDI heeft een transformatieprogramma in het leven geroepen die zich vooral richt op het deel Improve. Servicemanagement heeft een prominente plaats in dit transformatieprogramma. De komende jaren heeft RDI de ambitie om servicemanagement op strategisch en tactisch niveau te versterken.

Over de klant:

  • Bij de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI) werken we aan een veilig verbonden Nederland. Een Nederland dat kan rekenen op goede telecommunicatie- en IT-netwerken, die bovendien veilig en betrouwbaar gebruikt kunnen worden. In onze samenleving is de beschikbaarheid en betrouwbaarheid van de digitale infrastructuur enorm belangrijk. De RDI voert de wet- en regelgeving uit op dit gebied. En we houden er toezicht op dat iedereen zich aan de regels, eisen en voorwaarden houdt.

  • Let op: het aanleveren van een toelichting op de eisen en de wensen is verplicht. Zonder deze toelichting kunnen wij het cv helaas niet in behandeling nemen.

Eisen:

  • Opleiding: Minimaal een afgeronde hbo-opleiding in ICT-richting.
  • Certificering: Kennis van ITIL, blijkend uit één of meerdere certificaten.
  • Certificering: Kennis van BiSL, blijkend uit één of meerdere certificaten.
  • Certificering: Kennis van TopDesk, blijkend uit één of meerdere certificaten.
  • Ervaring: Minimaal 5 jaar ervaring met Contract- en Leveranciersmanagement.
  • Ervaring: Minimaal 3 jaar ervaring met Servicelevelmanagement.
  • Ervaring: Minimaal 3 jaar ervaring met Configuratiemanagement.

Wensen:

  • Vanwege de aard van de werkzaamheden is ervaring bij de Rijksoverheid gewenst.
  • Kennis en ervaring met het werken met Rijkszaak systemen.
  • Kennis en ervaring met ASL en SAFe Agile.
  • Kennis en ervaring met Microsoft en Windowslijn.
  • Kennis en ervaring met Jira.

Competenties:

  • Communicatie: Belangrijke competenties en vaardigheden liggen vooral op het vlak van communicatie met de diverse geledingen binnen en buiten RDI.
  • Eigenaarschap: Het nemen van eigenaarschap en regie is een belangrijke persoonlijke kwaliteit.
  • Resultaatgericht: Taakvolwassenheid en resultaatgerichtheid mag worden verwacht.
  • Kernwaarden: Handelen vanuit gemeenschappelijke visie, samenwerken, professionaliteit en maatschappelijk betrokken en verantwoordelijkheid nemen.
  • Analyseren, creativiteit, netwerken, omgevingsbewustzijn, organisatiesensitiviteit, overtuigingskracht, plannen en organiseren.

Opdrachtdetails:

Interesse?

 

Stuur ons dan uiterlijk 2 januari 2025, voor 17:00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.

Voor vragen over deze procedure kunt u contact opnemen met Rogier Reijgwart

 

Let op: De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van leidinggevende. Dit past niet binnen de wet DBA. Hierdoor is het niet mogelijk om ZZP'ers te contracteren.

 

 

Wegens bepaalde omstandigheden kunnen vacatures soms eerder worden gesloten.

Exceptioneel verwerken wij aanbiedingen per mail, wij verzoeken u vriendelijk om altijd via onze website aan te bieden, aanbiedingen die per mail zonder overleg worden verstuurd pakken wij niet op.

Reageer nu

Reageren kan al binnen 2 minuten

Jouw weg naar succes?

In 7 stappen en enkele dagen

Racing car
  • 1

    Vind jouw opdracht

  • 2

    Reageer: stuur ons je cv

  • 3

    Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)

  • 4

    Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8

  • 5

    Is er een match? We stellen je voor

  • 6

    Intakegesprek bij de opdrachtgever

  • 7

    Contract en let's go!