VNR-72651
Reageren kan al binnen 2 minuten
Functieomschrijving:
Detavast constructie waarbij 1500 uur externe inzet wordt gepleegd waarna de kandidaat in vaste dienst gaat komen bij JIO
Deze aanvraag is alleen voor kandidaten die na een van tevoren afgesproken aantal uren aan uit ter voeren werkzaamheden bij JIO in vaste dienst willen treden.
Wij zijn op zoek naar een ervaren Servicemanager als versterking van ons servicemanagement team, die specifiek ervaring heeft op het goed laten 'landen' en contracteren van nieuwe dienstverlening: offerte trajecten, contractering, inbeheername, onboarding en borging van nieuwe dienstverlening, voortkomend uit grote projecten en proigramma's. Als Servicemanager ben je verantwoordelijk voor het overeenkomen van de te leveren dienstverlening met de opdrachtgever en de interne organisatie. Op basis van de overeengekomen dienstverlening zorg je voor de verantwoording aan de klant en initieer je verbeteringen. Deze verbeteringen realiseer je in samenwerking met de beheerorganisatie en waar nodig de projectorganisatie. Hierin acteer je als primair aanspreekpunt voor zowel de klant als de interne organisatie op tactisch en strategisch niveau. Je vervult de brugfunctie tussen business en ICT. Intern SSC-I ben je de verbindende schakel tussen de beheerorganisatie, projecten, accountmanagement, bedrijfsvoering en het management team. Naast de reguliere servicemanagement werkzaamheden wordt van de betrokken medewerkers in het team verwacht dat zij zorgdragen voor de eenduidigheid van werken in het team.
Achtergrond opdracht
De Servicemanager houdt zich bezig met het
• uitvoeren van kwalitatieve en kwantitatieve vraagprognoses en op basis daarvan schrijven van Service Level Agreements
• omzetten van eisen en specificaties in ICT-dienstverlening
• evalueren en rapporteren over de uitvoering van ICT-diensten
• borgen van ICT-diensten op basis van overeengekomen Service Level Agreements
• maken van voorcalculaties voor ICT-diensten
• schrijven van service improvement plannen voor ICT-diensten
• opbouwen en onderhouden van een klant- en leveranciersnetwerk, ook leveranciers van de directie beheer
• adviseren aan en ondersteunen van lijnmanagement en medewerkers bij ontwikkelings- en veranderingsprocessen
• opstellen van plannen en begeleiding bij implementatie en uitvoering van complexe ontwikkelings- en veranderingsprocessen
• het in beheer nemen van projecten (bestaande uit nieuwe klanten en/of diensten) en zorgen dat deze in de projectfase goed geborgd worden binnen beheer.
Over de klant:
De Justitiële ICT Organisatie (JIO) is de JenV-partner voor ICT en IV ten dienste van een veilig en rechtvaardig Nederland. JIO is van oorsprong de ICT-organisatie van de Dienst Justitiële Inrichtingen, maar sinds januari 2022 een zelfstandig ICT-dienstverlener voor het gehele ministerie van Justitie en Veiligheid. Zij maken onder meer apps, waarmee de Rijkscollega’s hun werk makkelijk en efficiënt kunnen doen. Zij zorgen voor de juiste hard- en software op werkplekken, overal in Nederland. Hoofdstructuur Justitiële ICT Organisatie: * De algemeen directeur (AD) is eindverantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de Justitiële ICT Organisatie en voor de aansluiting van de organisatie op het rijks- en JenV-beleid. * Stafafdeling Kwaliteit, Planning en Control (KP&C) richt zich op de inrichting en werking van het management control systeem (MCS) van de Justitiële ICT Organisatie. * De afdeling SOC heeft als hoofdtaak het proactief en reactief beschermen van de ICT-omgeving tegen cybercrime, misbruik, uitval en fouten. Daarnaast draagt het SOC bij aan de weerbaarheid tegen dreigingen voor de IT-dienstverlening. * De directie Strategie en Bedrijfsvoering is verantwoordelijk voor de strategische koers van de Justitiële ICT Organisatie, en het anticiperen op interne en externe ontwikkelingen en de gevolgen daarvan voor de organisatie. * Het beheer en de (door)ontwikkeling van het IV- en ICT-applicatielandschap is een verantwoordelijkheid van de Directie Implementatie en Dienstverlening. Daarbij gaat het om de voorzieningen die exclusief voor een bepaalde opdrachtgever of voor een groep van opdrachtgevers worden ontwikkeld en beheerd, de zogenoemde gemeenschappelijke of gedeelde diensten. * De directie Basisvoorzieningen is verantwoordelijk voor het beheer van de netwerkinfrastructuur, platformen en standaard ICT-voorzieningen en daarmee voor de continuïteit en betrouwbaarheid van de dienstverlening.
Eisen:
- Minimaal 5 jaar; HBO werk- en denkniveau
- Minimaal 10 jaar; Ervaring als Servicemanager
- Service (Level) Management • Service Design • Service Transition
- ITIL
Wensen:
- Ervaring met inbesteding, onboarding, service design en inbeheername van nieuwe ICT-diensten bij organisaties in vergelijkbare grootte / omvang / complexiteit
Competenties:
• Samenwerken
• Een doener
• Analyserend vermogen
• Overtuigingskracht
• Communicatief vaardig
• Klantgerichtheid
• Politiek sensitief
• Plannen en organiseren
• Innovatief handelen
• Pro-actief handelen
Aanvullende informatie:
Interesse?
Stuur ons dan uiterlijk 29 april 2025, voor 10"00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.
Let op: De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van leidinggevende. Dit past niet binnen de wet DBA. Hierdoor is het niet mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door Circle8. Voor vragen over deze procedure kunt u contact opnemen met Youcef Mechti
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
- 2
Reageer: stuur ons je cv
- 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
- 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
- 5
Is er een match? We stellen je voor
- 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
- 7
Contract en let's go!