VNR-76876
Reageren kan al binnen 2 minuten
Functieomschrijving:
Context
Je werkt binnen ICT Services – IO&R in het Hosting-cluster samen met Service Owners, TPM/PO’s en leveranciers. UWV professionaliseert Compliance & FinOps (incl. licenties & certificaten) als product/dienst binnen Service Management. Agile werkwijze, grote uitbestedingscontext.
Werkzaamheden
- FinOps practice voor Hosting (Azure/Private Cloud) ontwerpen, implementeren en laten landen (governance, tagging, show/chargeback, commitment-management, rightsizing, alerts).
 - Toetsen en duiden van financiële en SLR-rapportages leveranciers; Afwijkingen analyseren en verbeterplannen sturen.
 - Licentie- en certificaatbeheer coördineren in samenwerking met betrokken teams.
 - Inbedding in serviceprocessen (ITIL4/Agile): Change, Incident/Problem, Capacity/Availability, Factuur- en offertecontrole.
 - Stakeholder- en leveranciersregie: SLR/TLO/SNO-overleggen voorbereiden/trekken; Risico’s/maatregelen vastleggen.
 - Rapportage/BI: Maandrapportages (kosten, forecast, besparingen), KPI’s en dashboards (Power BI/Excel).
 - Kennisoverdracht & adoptie van FinOps richting teams en controllers.
 
Over de klant:
UWV te Amsterdam
Let op! UWV heeft eisen m.b.t. compliance documenten:
Voor leveranciers:
- Doorleen niet toegestaan
 - Kandidaat mag afgelopen 12 maanden niet bij UWV gewerkt hebben
 - G-rekening moet aanwezig zijn
 - WAADI registratie verplicht
 
Voor ZP'ers:
- Beroeps- en bedrijfsverzekering verplicht
 - Je mag de afgelopen 12 maanden niet gewerkt hebben bij UWV
 
Let op! Het UWV heeft eisen met betrekking tot acceptatie van CV's:
- CV aanleveren in Word (Let op! maximaal 7 pagina's)
 - Motiveer waarom jij aan de eisen voldoet
 - Puntsgewijze argumentatie voor zowel wensen als eisen
 - Geen tarief vermelden in het CV
 - CV zonder foto en adres, wel met woonplaats aanleveren
 - Geen geboortedatum
 - Geen persoonsgegevens alleen voor- & achternaam + woonplaats
 
Eisen:
- Minimaal 5 jaar ervaring als Service Manager in grootschalige, uitbestede infra-omgevingen.
 - Aantoonbare FinOps-ervaring (Cloud cost management, charge/showback, rightsizing, commitments).
 - FinOps Practitioner gecertificeerd.
 - Kennis van Microsoft Azure (Cost management, EA/MCA, tags, policies).
 - Agile/Kanban werkwijze (ervaring met verbeterritme en flow-metrics).
 - Leveranciersregie (SLR/FIN-rapportages toetsen, contractuele KPI’s, factuurcontrole); Sterk analytisch.
 - Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift.
 - Container Platform Automation & IaC.
 
ZZP NEE
MAX TARIEF 135
Wensen:
- Hybride werken: Minimaal 2 dagen op locatie, als werkzaamheden het toelaten en in overleg.
 - Minimaal 36 uur per week inzet.
 - Referentiecheck als onderdeel van het selectieproces.
 
Competenties:
- Stakeholdermanagement en leveranciersregie.
 - Sterke analytische vaardigheden.
 - Communicatieve vaardigheden in het Nederlands.
 - Agile/Kanban en ITIL4 procesinbedding.
 
Arbeidsvoorwaarden:
Interesse?
Stuur ons dan uiterlijk 7 november 2025, voor 16:00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.
Let op: De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van leidinggevende. Dit past niet binnen de wet DBA. Hierdoor is het niet mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door Circle8. Voor vragen over deze procedure kunt u contact opnemen met Kicky de Groot
PS.
Wegens bepaalde omstandigheden kunnen vacatures soms eerder worden gesloten.
Exceptioneel verwerken wij aanbiedingen per mail, wij verzoeken u vriendelijk om altijd via onze website aan te bieden, aanbiedingen die per mail zonder overleg worden verstuurd pakken wij niet op.
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
 - 2
Reageer: stuur ons je cv
 - 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
 - 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
 - 5
Is er een match? We stellen je voor
 - 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
 - 7
Contract en let's go!
 

