Circle8 is proud partner of the Aston Martin Aramco Formula One® Team. Lees hier meer.
Reageer nu

Reageren kan al binnen 2 minuten

Den Haag
12 maand(en)
36 Uren per week
Start: 1-12-2025
Deadline: 6-11-2025

VNR-76888

Reageer nu

Reageren kan al binnen 2 minuten

Sluit overmorgen
VNR-76888

Functieomschrijving:

Opdrachtbeschrijving

Je bent verantwoordelijk voor het beheersen en succesvol uitvoeren van combinaties van projecten en programma’s binnen de domeinen ‘Zorg’, ‘Generieke ICT diensten’ en ‘Informatiebeveiliging en Privacy (IB&P)’. Je begeleidt en ondersteunt de projectleiders binnen deze domeinen bij het plannen, organiseren en beheersen van projecten en programma’s. Denk hierbij aan het inzichtelijk maken van afhankelijkheden van andere projecten, stakeholdermanagement, het aansturen van meerdere leveranciers, financieel management en borging van de kwaliteit op basis van beschikbare standaarden. Je ondersteunt de opdrachtgever uit de business, tevens voorzitter van de stuurgroep, door heldere rapportages, advies en risicomanagement. Je bent onderdeel van het coördinatoren team van de afdeling PMI; samen dragen jullie zorg voor de juiste en efficiënte inzet van resources op projecten en de ontwikkeling en professionalisering van de afdeling. Je wordt daarbij ondersteund door een PMOffice waarin verschillende expertises zijn verenigd.

Achtergrond opdracht

Binnen de afdeling PMI zijn 4 programmamanagers (verdiepingsmanagers) werkzaam die elk een of meerdere domeinen voor zijn/haar rekening nemen. De rol is een combinatie van programma- en verandermanagement, met een sterke focus op IT delivery management. Het betreft een tijdelijke inzet waarbij de nadruk zal liggen op generieke ICT diensten en projecten die bijdragen aan informatiebeveiliging en privacy, zoals het neerzetten van een Toegangsportaal, een IntegratiePlatform voor DJI, doorontwikkeling van de werkplek en Logging en Monitoring. De ideale kandidaat heeft hier eerder al ervaring in opgedaan in soortgelijke rol en expertise.

Werkzaamheden

  • Beheersen en succesvol uitvoeren van combinaties van projecten en programma’s binnen de domeinen Zorg, Generieke ICT-diensten en IB&P.
  • Begeleiden en ondersteunen van projectleiders bij plannen, organiseren en beheersen van projecten en programma’s.
  • Inzichtelijk maken van afhankelijkheden, stakeholdermanagement en aansturen van leveranciers.
  • Financieel management en borging van kwaliteit op basis van standaarden.
  • Ondersteunen van opdrachtgever/stuurgroep door rapportages, advies en risicomanagement.
  • Bijdragen aan efficiënte inzet van resources en professionalisering van de afdeling.
  • Samenwerken met PMOffice met diverse expertises.

Over de klant:

Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) zorgt namens de Minister van Justitie en Veiligheid voor de tenuitvoerlegging van straffen en vrijheidsbenemende maatregelen, die na uitspraak van een rechter zijn opgelegd. Met 38 inrichtingen verspreid over het land en zo’n 13.000 medewerkers is DJI één van de grootste overheidsorganisaties van Nederland. De Directie Informatievoorziening (DI) van de DJI zorgt voor een toekomst vaste en samenhangende informatievoorziening voor de DJI-organisatie. DI ondersteunt en adviseert daarbij alle divisies, stafdirecties en landelijke diensten van DJI. Zij voert ook de regie op alle veranderingen die in samenhang met bestaande processen en systemen worden doorgevoerd. Daarvoor neemt DI diensten af bij leveranciers. De Justitiële ICT Organisatie (JIO) is daarvan de grootste en belangrijkste leverancier. De Directie Informatievoorziening bestaat uit vier onderdelen: I. CIO-office; II. Informatiemanagement en Architectuur (IMA); III. Projectmanagement en Implementatie (PMI); IV. Functioneel Beheer en Dienstenmanagement (FBD).

Eisen:

  • Minimaal een afgeronde hbo-opleiding in de richting van ICT en/of IT en/of informatiekunde.
  • Gecertificeerd in projectmanagementmethodieken zoals Prince2 en/of Agile en/of SAFe.
  • Ruime ervaring met het leiden van grote ICT-programma’s en projecten bij grote, complexe organisaties (minimaal 5 jaar).
  • Aantoonbare ervaring in het aansturen van project- en/of programmamanagers (minimaal 5 jaar).

Wensen:

  • Werkervaring in IT management (IT portfolio delivery).
  • Werkervaring met Agile werken in verschillende mate van volwassenheid.
  • Ervaring met Europees aanbesteden van IT oplossingen.
  • Kennis van Rijks- en ketenbrede standaarden op het gebied van ICT.
  • Kennis van beheer van Rijksfinanciën en de P&C-cyclus.
  • Kennis van inkoop- en aanbestedingsrecht en -regelgeving.

Competenties:

  • Aansturen organisatie.
  • Bestuurlijke en organisatorische sensitiviteit.
  • Netwerken.
  • Motiveren teams.
  • Plannen en organiseren.
  • Resultaatgericht.

Arbeidsvoorwaarden:

Interesse?

 

Stuur ons dan uiterlijk 6 november 2025, voor 17:00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.

 

Let op: De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van leidinggevende. Dit past niet binnen de wet DBA. Hierdoor is het niet mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door Circle8. Voor vragen over deze procedure kunt u contact opnemen met Gerry van Guine

 

PS.

Wegens bepaalde omstandigheden kunnen vacatures soms eerder worden gesloten.

Exceptioneel verwerken wij aanbiedingen per mail, wij verzoeken u vriendelijk om altijd via onze website aan te bieden, aanbiedingen die per mail zonder overleg worden verstuurd pakken wij niet op.

 

 

Reageer nu

Reageren kan al binnen 2 minuten

Jouw weg naar succes?

In 7 stappen en enkele dagen

Racing car
  • 1

    Vind jouw opdracht

  • 2

    Reageer: stuur ons je cv

  • 3

    Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)

  • 4

    Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8

  • 5

    Is er een match? We stellen je voor

  • 6

    Intakegesprek bij de opdrachtgever

  • 7

    Contract en let's go!