VNR-75464
Reageren kan al binnen 2 minuten
Functieomschrijving:
Introductie
Ben jij de energieke én verbindende programmamanager met expertise in het aansturen van grote businessveranderingen in een operationele omgeving? Krijg jij al je stakeholders goed opgelijnd en stuur jij - vanuit verbinding - hard op de resultaten? Heb je affiniteit met de operatie van Enexis en supply chain management? Vanwege uitval door ziekte zoeken wij tijdelijk een ad-interim Programmamanager Opschaling Supply Chain.
We staan voor een enorme uitdaging
De energietransitie zorgt ervoor dat de netbeheerders de komende decennia een enorm werkpakket hebben. We moeten al onze interne en externe middelen optimaal benutten volgens het motto: bouwen, bouwen, bouwen. We streven naar een strategie die de gezamenlijke productiecapaciteit zo efficiënt mogelijk benut en veiligheid is cruciaal. Enexis groeit in werkpakket, zo ook de materiaalketen. Deze keten bereidt zich voor om in vijf jaar tijd 75% meer materialen te moeten verwerken én hogere voorraadvolumes te accommoderen om zo beter te kunnen inspelen op verstoringen. Er is zowel intern als extern meer fysieke opslagcapaciteit nodig.
De kabels, transformatoren, slimme meters en duizenden andere componenten worden beleverd vanuit 175 leveranciers verspreid over de hele wereld. Enexis heeft twee distributiecentra van waaruit de opslag en verdere distributie naar de duizenden projecten in het land wordt verzorgd. De capaciteit van deze distributiecentra dient fors te worden vergroot om al deze materialen te kunnen verwerken. Om die reden is een opschalingsprogramma gestart dat enerzijds zorgt voor een forste uitbreiding door onder andere een hele nieuwbouw en veel groter distributiecentrum te realiseren. Anderzijds willen we door slimmer en digitaler te werken onze doorvoercapaciteit opschalen. Jij speelt hier een centrale rol in!
Jouw belangrijkste speerpunten als Programmamanager Opschaling Supply Chain zijn
Als programmamanager ben je er ervoor verantwoordelijk dat alle onderdelen die horen tot de opschaling van de materiaalketen goed verlopen. Daartoe behoren zowel het ontwerpproces, (ver- en nieuw) bouw en ingebruikname van twee distributiecentra alsmede de digitaliseringsprojecten die nodig zijn om (veel) efficiënter te kunnen werken.
In Zuid-Nederland zullen we ons huidige distributiecentrum moeten aanpassen om de groei aan te kunnen, in Noord-Nederland realiseren we een nieuw en veel groter distributiecentrum (54.000m2 perceeloppervlakte). Wat een uitdaging!
Via een reeds ingericht programmateam dat bestaat uit deelprojecten houd je voortdurend het totaaloverzicht of we op koers liggen om het einddoel te bereiken. Er is al expertise aanwezig over zowel nieuwbouw als supply chain management maar jij bewaakt het totaaloverzicht t.a.v. planning, voortgang, eindresultaat en budget. Bij tegengestelde belangen stuur je er – op een verbindende maar duidelijk wijze - op dat probleempunten op de juiste tafel besproken en opgelost worden. Daarnaast zorg jij ervoor dat jouw belangrijke stakeholders continu betrokken zijn in de aanstaande verandering. Jij houdt – in nauwe samenwerking met het lijnmanagement - medewerkers tijdens alle fases geïnformeerd en geïnspireerd zodat hun toekomstige werkomgeving maximaal aansluit bij hun behoeftes en tevens betrek je management en directieniveau in de aanstaande veranderingen.
Jouw werkomgeving
Jij geeft functioneel leiding aan projectteamleden en rapporteert aan de Manager Supply Chain Management (SCM). De functie maakt onderdeel uit van het MT SCM dat naast jou bestaat uit 4 collega’s; manager Materiaalketen, manager KetenOptimalisatie en 2 managers Logistieke Operatie Noord en Zuid.
Over de klant:
De opdrachtgever is 1 van de 6 regionale netbeheerders in Nederland. Haar belangrijkste taak als netbeheerder is het aanleggen en onderhouden van het gas- en elektriciteitsnet in in Noord-, Oost- en Zuid-Nederland. Ook zorgen ze voor het transport van energie.
Eisen:
Zo pak jij het aan
Je beschikt over een academisch werk- en denkniveau en hebt ruime leidinggevende ervaring op vergelijkbaar niveau. Je leiderschapsstijl is verbindend, duidelijk, lerend en inclusief.
Als programmamanager ben jij de bewaker van samenhang, planning en overzicht in een complex geheel waarbij meerdere afdelingen (digital, facility management, SCM, inkoop) belangrijke inputs moeten leveren. Je ziet wat er speelt en handelt en besluit hiernaar met een sterk gevoel voor timing. Bij uitdagingen plaats je de nodige interventies en betrek je de juiste spelers op het juiste moment.
Je bent een verbinder die weet wat de impact is van grote veranderingen met een stevige dosis change management skills. Ruime ervaring met het aansturen en implementeren van complexe veranderingen voor grotere organisaties en groepen medewerkers kenmerkt jou, waarbij je buiten de gebaande paden durft te gaan.
Je hebt sterke affiniteit met logistieke processen en ervaring in (nieuw)bouwprojecten is een pre. Je benadert vraagstukken vanuit diverse perspectieven en behoudt een positief kritische instelling.
Je zorgt voor de inzet van medewerkers binnen het programma, waardoor het team in staat is toekomstig beleid effectief te beïnvloeden en te realiseren.
Als actieve gesprekspartner sta je stevig in je schoenen, zowel intern als extern. Extern werk je samen met diverse adviseurs en later in het traject met leveranciers en aannemers, intern werk je actief samen met collega’s uit de Productie en andere afdelingen zoals EBS, Asset Management en diverse ketenmanagers.
Hybride (deels Hoogeveen, deels Arnhem/Den Bosch en deels thuis) – hoge bereidbaarheid om te reizen.
Als 'vuistregel' kun je uitgaan van 2x per maand Hoogeveen, 1x per week Arnhem, 1x per week Den Bosch en verder thuis. Dit is niet in beton gegoten.
MAX TARIEF 130-135
ZZP TOEGESTAAN
Arbeidsvoorwaarden:
Interesse?
Stuur ons dan uiterlijk 10 september 2025, voor 09.00 uur je recente Cv & motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.
Let op
· Uurtarief is altijd inclusief reis-, verblijfs- en parkeerkosten, exclusief BTW
· Gerichte motivatie verplicht!
· Cv max. 7 pagina`s, Nederlands in Word
· Er wordt gevraagd om een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). De kosten voor de aanvraag van de VOG zijn voor de kandidaat
· Er is bij niet alle enexis vestigingen parkeergelegenheid. De kandidaat is zelf verantwoordelijk voor het regelen van een parkeerplaats. De kandidaat krijgt dit NIET vergoed vanuit Enexis. Advies: in all-in uurtarief verwerken voordat hij tekent/klaar is met de salarisonderhandelingen. Graag meenemen bij start contract en/of sollicitatiegesprek.
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
- 2
Reageer: stuur ons je cv
- 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
- 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
- 5
Is er een match? We stellen je voor
- 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
- 7
Contract en let's go!