VNR-76738
Reageren kan al binnen 2 minuten
Functieomschrijving:
De functie
Amsterdam bouwt aan een complete en ongedeelde stad. Prettig wonen gaat hand in hand met leren, bewegen en recreëren. De stad is voor iedereen. Vanuit drie gemeentelijke directies werken we gezamenlijk aan een inclusieve stad door het realiseren van Jeugd-, Zorg-, en Basisvoorzieningen (JZB), bijvoorbeeld buurtkamers, jongerencentra, ruimte voor Ouder- en Kind-teams, woonzorgvoorzieningen en 24-uursopvang.
Het gaat om een totale portefeuille van circa 70 projecten verdeeld over ongeveer 15 projectmanagers. Vanwege het wegvallen van een van de projectmanagers zoeken we een vervanger. Je werkt in een enthousiast team van projectmanagers dat samen met de team-coördinator de projecten verdeelt en veel doet aan het uitwisselen van kennis en ervaring. Er is een goede samenwerking met de opdrachtgevers van de directie Maatschappelijke Voorzieningen. In je projecten werk je samen met de bouwmanagers van gemeentelijk vastgoed en vaak ook met gebiedsontwikkeling.
Dit doe je op een gemiddelde werkdag
- Als projectmanager ben je eerste inhoudelijk aanspreekpunt voor de opdrachtgever en stuur je het proces aan vanaf de haalbaarheidsfase tot aan de oplevering van de voorziening. Je bent als projectmanager verantwoordelijk voor de realisatie van het project tot de oplevering en alles wat daarbij komt kijken zoals: maken van een plan van aanpak en/of kostenraming, opstellen van een businesscase.
- Je betrekt stakeholders binnen en buiten de gemeente (o.a. gebruikers, architect en aannemer) die nodig zijn om de voorziening tot stand te brengen. Tussentijds laat je de benodigde fasedocumenten vaststellen in de stuurgroep, waarbij je zorgt voor de onderliggende documenten zoals het ontwerp, een investeringsraming en een businesscase. Als projectmanager schakel je tijdig, escaleer je problemen naar de opdrachtgever en houd je iedereen aan de projectkaders en zijn/haar verantwoordelijkheden.
- Daarnaast wissel je kennis en ervaring uit met de andere projectmanagers uit je team en met de collega’s van Maatschappelijk vastgoed en Gemeentelijk vastgoed.
Over de klant:
Hier ga je aan de slag
Bij het Projectmanagementbureau (PMB) verzorgen we het project-, programma- en procesmanagement in de stad. Dat doen we voor sociale en fysieke projecten en programma’s. Samen werken we eraan om Amsterdam nog beter en mooier te maken. Dat is een hele eer, en tegelijkertijd een opgave, want de uitdagingen zijn groot. De stad groeit en bloeit.
Je wordt onderdeel van het team Bouwmanagement en Maatschappelijk Vastgoed (BMV), een team van ongeveer 60 collega’s. Het team is je thuisbasis binnen het PMB. Het team organiseert onder andere kennisdeling op basis van projectervaring, sociale activiteiten en intervisie. In de teams hebben de betreffende medewerkers voldoende tijd om van elkaar te leren, innovatieve ideeën te ontwikkelen of zelfs met een compleet nieuwe aanpak te komen.
Het PMB wil een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!
Eisen:
- HBO werk- en denkniveau (Indien geen diploma aantonen van werk- en denkniveau in CV/ brief).
- 3 tot 7 jaar aantoonbare relevante werkervaring.
Wensen:
- Ervaring met projectmatig werken en procesmanagement.
- Kennis van bouwmanagement en aanbestedingsfasen.
- Leidinggevende ervaring binnen projectteams.
- Ervaring met opstellen en toetsen van plannen van aanpak, kostenramingen en businesscases.
- Analytisch vermogen en resultaatgerichtheid.
Over de functie
- Ervaring met projectmatig werken en procesmanagement om te kunnen schakelen met opdrachtgever en stakeholders.
- Voldoende kennis van het bouwmanagement (inclusief de fasen van aanbesteding) om een bouwmanager aan te kunnen sturen, producten te kunnen beoordelen en bekend met ‘GOTICK’.
- Ervaring in het leiding geven aan leden van je projectteam.
- Ervaring om een plan van aanpak en/of kostenraming, business case op te stellen en/of te toetsen.
- Kennis en ervaring om vraagstukken en problemen grondig te analyseren, ambities te vertalen naar de uitvoering en te zorgen voor een tijdige oplevering van kwalitatief goede planproducten.
- Max tarief is 126,-
Competenties:
- Analytisch vermogen: Kan hoofd- en bijzaken onderscheiden, een vraagstelling in onderdelen uitsplitsen en logische verbanden leggen tussen de verschillende deelaspecten.
- Omgevingsbewustzijn: Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie.
- Samenwerken: Levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team.
- Relatiebeheer: Bouwt persoonlijke relaties op met klanten en andere contactpersonen, onderhoudt en benut ze.
- Resultaatgerichtheid: Concrete doelen als uitgangspunt nemen voor het eigen gedrag en hieraan vasthouden totdat het doel bereikt is.
- Overtuigingskracht: Oefent, op basis van persoonlijk overwicht, invloed uit op mensen en situaties, gericht op acceptatie en het overwinnen van weerstanden. Communiceert ideeën duidelijk en stellig.
Arbeidsvoorwaarden:
Interesse?
Stuur ons dan uiterlijk 10 november 2025, voor 17.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.
Let op: De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van leidinggevende. Dit past niet binnen de wet DBA. Hierdoor is het niet mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door Circle8. Voor vragen over deze procedure kunt u contact opnemen met Jochem Boester
PS.
Wegens bepaalde omstandigheden kunnen vacatures soms eerder worden gesloten.
Exceptioneel verwerken wij aanbiedingen per mail, wij verzoeken u vriendelijk om altijd via onze website aan te bieden, aanbiedingen die per mail zonder overleg worden verstuurd pakken wij niet op.
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
- 2
Reageer: stuur ons je cv
- 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
- 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
- 5
Is er een match? We stellen je voor
- 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
- 7
Contract en let's go!

