VNR-75960
Reageren kan al binnen 2 minuten
Functieomschrijving:
De functie
Het gaat om verschillende projecten in Nieuw-West waar aandacht voor nodig is:
- Ottho Heldringstraat: aansturen herinrichting openbare ruimte als afronding van dit gebiedsontwikkelingsproject. Kostenverhaal erfpachters afronden. Grondexploitatie sluiten na oplevering werkzaamheden.
- Sloterweg: uitgeven zelfbouwkavel C2 (laatste van de zelfbouwkavels). Begeleiden transformatieproject Sloterweg 984.
- Lumionkavel: opstellen principenota en participatieplan en aanbieden aan college B&W. Na akkoord B&W participatieproces opstarten en stedenbouwkundig plan uitwerken.
- Meer en Vaart LdK: proces woontorens begeleiden, beoordelen ontwerpen. Afsprakenbrief opstellen.
- Lunchroom Langsom: werken aan exclusiviteitsovereenkomst en begeleiden proces tot en met realisatie.
- De Schutse: afsprakenbrief maken met betrokken partijen. Participatie.
- Waggelmannetjes: beoordelen VO-DO en opstellen overeenkomst met betrokken partijen om tot een nieuwe locatie voor de Waggelmannetjes te komen.
Dit is wat de opdracht inhoudt:
- Opstellen afsprakenbrieven.
- Beoordelen VO – DO.
- Bestuurlijk besluit principenota incl. participatieplan.
- Planning uitvoeringen afstemmen.
Dit doe je op een gemiddelde werkdag
- Principebesluit, voordrachten schrijven.
- Junior Projectmanager begeleiden en aansturen.
- Projectteam aansturen.
- Afspraken met externen maken.
- Eindverantwoordelijk voor de realisatie van het projectresultaat binnen de vastgestelde kaders (GROTICK – Geld, Risico, Organisatie, Tijd, Informatie, Communicatie, Kwaliteit).
- Eindverantwoordelijk voor de gang van zaken in het projectteam.
- Eindverantwoordelijk voor de projectorganisatie en houdt rollen helder in het team.
- Tekent documenten voor akkoord (SOF, projectplan, (bijgewerkte) budgetsheet, vrijgaveformulier, jaarplan).
- Opdrachtnemer van de Ambtelijk opdrachtgever.
- Budgethouder in AFIS voor het project.
- Aanspreekpunt voor de Ambtelijk opdrachtgever voor de capaciteit van PMB en de proceskosten voor het projectteam per jaarschijf op basis van het werkplan en de challenge-gesprekken met de directie van G&O.
Hier ga je aan de slag
Gemeentelijke organisatie De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/ Het cluster Ruimte en Economie staat voor het creëren van de ruimtelijke en economische randvoorwaarden die nodig zijn om Amsterdam tot een sterke metropool uit te laten groeien. Dit doet het cluster vanuit opgaven in de ruimtelijke economische sector van zowel het college als ook de bestuurscommissies van de stadsdelen en met en voor de huidige en toekomstige bewoners, bedrijven en bezoekers. Zo is en blijft de stad goed bereikbaar, is Amsterdam duurzaam en biedt het alle mogelijkheden voor goede leefmilieus en optimale ontwikkeling van de economie. Belangrijk is dat er aandacht is voor alle schaalniveaus, van portiek tot de gehele metropool. Het Cluster Ruimte en Economie omvat 13 onderdelen met een grote diversiteit aan onderwerpen. Organisatieonderdeel Grond en Ontwikkeling geeft vorm aan de groei en ontwikkeling van Amsterdam en realiseert daarmee gemeentelijke doelstellingen op het terrein van gebieds- en vastgoedontwikkeling. De kerntaken zijn: het bouwrijp maken van gemeentelijke grond en het in erfpacht uitgeven daarvan; het beheer van onroerend goed en financieel-economische begeleiding en management van ruimtelijke projecten. Het Projectmanagementbureau van de Gemeente Amsterdam verzorgt in opdracht het project-, proces- en programmamanagement van projecten in het ruimtelijk, sociaal en economisch domein. Onze belangrijkste werkvelden zijn: gebiedsontwikkeling, sociale domein, verkeer en vervoer en (maatschappelijk) vastgoed. Het Projectmanagementbureau is een open en flexibele organisatie met een platte organisatiestructuur. Het Projectmanagementbureau bestaat uit een directeur, drie directieleden en circa 600 medewerkers. Daarnaast is er een staf die het primaire proces ondersteunt.
Werklocatie
Weesperstraat, 430, 1018DN, AMSTERDAM
Maximaal uurtarief voor deze aanvraag is : 126 euro
Eisen:
- Een afgeronde hbo/wo opleiding (bij voorkeur met een ruimtelijke achtergrond, zoals planologie of geografie).
- Minimaal 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring met projectmanagement binnen het ruimtelijk domein.
- Minimaal 3 jaar aantoonbare relevante werkervaring bij de gemeente Amsterdam.
Wensen:
- Aantoonbare ervaring met (stedelijke) transformatiegebieden en bijbehorende procedures en producten.
- In staat om zelfstandig in overleg en in onderhandeling te gaan met ontwikkelende partijen en overige (externe) stakeholders.
- In staat om bestuurlijke besluitvormingsstukken te schrijven en te begeleiden.
Competenties:
- Analytisch vermogen: Kan hoofd- en bijzaken onderscheiden, een vraagstelling in onderdelen uitsplitsen en logische verbanden leggen tussen de verschillende deelaspecten.
- Omgevingsbewustzijn: Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie.
- Samenwerken: Levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team.
- Relatiebeheer: Bouwt persoonlijke relaties op met klanten en andere contactpersonen, onderhoudt en benut ze.
- Resultaatgerichtheid: Concrete doelen als uitgangspunt nemen voor het eigen gedrag en hieraan vasthouden totdat het doel bereikt is.
- Overtuigingskracht: Oefent, op basis van persoonlijk overwicht, invloed uit op mensen en situaties, gericht op acceptatie en het overwinnen van weerstanden. Communiceert ideeën duidelijk en stellig.
Arbeidsvoorwaarden:
Interesse?
Stuur ons dan uiterlijk 7 Oktober 2025, voor 17.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.
Let op: De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van leidinggevende. Dit past niet binnen de wet DBA. Hierdoor is het niet mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door Circle8. Voor vragen over deze procedure kunt u contact opnemen met Jochem Boester
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
- 2
Reageer: stuur ons je cv
- 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
- 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
- 5
Is er een match? We stellen je voor
- 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
- 7
Contract en let's go!