VNR-77678
Reageren kan al binnen 2 minuten
Functieomschrijving:
Opdrachtbeschrijving
Fungeren als aanspreekpunt voor de eindgebruiker en bieden van ondersteuning. Indien mogelijk de call direct oplossen.
- Registreren van binnenkomende meldingen (via de mail) in de servicemanagement tool TOPdesk.
- Toekennen van rechten op mappen en distributielijsten via tooling.
- Aanmaken gebruikersaccounts via tooling.
- Analyseren van meldingen om eventuele problemen te detecteren en signaleren.
- Routeren van meldingen naar andere behandelaarsgroepen waar nodig.
- Voortgangsbewaking van openstaande meldingen.
- Informeren van eindgebruikers over de status van de openstaande melding.
- Verstrekken van informatie over procedures voor aanvragen en gebruik van ICT middelen.
- Controleren op mandaathouder van binnenkomende aanvragen.
Achtergrond opdracht
Als medewerker binnen het team Servicedesk van de divisie KODA (Kwaliteit, Ondersteunende Diensten en Advies) ben je samen met je collega’s verantwoordelijk voor de dagelijkse ICT dienstverlening voor diverse opdrachtgevers binnen het Ministerie van Economische Zaken (EZ), het Ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur (LVVN) en het Ministerie van Klimaat en Groene Groei (KGG). Op dit moment beslaat de te bedienen gebruikersorganisatie uit ca. 20.000 medewerkers. Deze functie is op de back office. Maximale reistijd 1 uur.
Over de klant:
DICTU levert ICT en digitale diensten voor Ministerie EZK en een aantal andere ministeries. Ze zet haar kennis en ervaring in om de beleids- en organisatie doelen van haar opdracht gevers optimaal te ondersteunen. Daarbij speelt ze in op de nieuwste technologische ontwikkelingen, zoals de Cloud. Ook borgt ze een hoogwaardige beveiliging van de gegevens die ze technisch beheert en bewaart. Meer informatie vindt u op https://www.dictu.nl
Eisen:
- Afgeronde MBO ICT opleiding (Niveau 3 of 4).
- Certificaat ITILV4.
- Ervaring op een ICT Servicedesk (MBO ICT 3 afgerond + 1 jaar werkervaring; of MBO 4 ICT afgerond + 0,6 jaar werkervaring).
- Maximale reistijd 1 uur.
- Beschikbaar voor 36 uur per week.
Wensen:
- Ervaring met TOPdesk.
- Ervaring met MacOS besturingssysteem.
- Ervaring met Citrix.
- Ervaring met Windows 10/11.
- Ervaring met Office 365.
- Ervaring met App-V.
- Ervaring met Microsoft/Oracle Authenticator.
- Ervaring met Intune.
- Ervaring met Entra-ID.
- Werkervaring bij een (semi) overheidsinstelling.
Competenties:
- Flexibel.
- Analytisch.
- Zorgvuldig.
- Zelfstandig/Tonen van eigen initiatief.
- Klantgericht.
- Sociale en communicatieve vaardigheden.
Arbeidsvoorwaarden:
Interesse?
Stuur ons dan uiterlijk 24 November 2025, voor 17.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.
Let op: Deze aanvraag betreft een ondersteunende rol en in de rol volg je instructies op van een leidinggevende. Dit past niet binnen de wet DBA. Hierdoor is het niet mogelijk om deze rol als ZZP'er te vervullen.
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
- 2
Reageer: stuur ons je cv
- 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
- 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
- 5
Is er een match? We stellen je voor
- 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
- 7
Contract en let's go!

