VNR-79191
Reageren kan al binnen 2 minuten
Functieomschrijving:
Als junior tendermanager werk je samen met de senior tendermanagers aan de aanbestedingen van het cluster ICT. Samen met de collega’s hou jij je bezig met een groot aantal mini-tenders die vallen onder een grote raamovereenkomst voor software. Daarnaast kan je eventueel de wat eenvoudigere aanbestedingen oppakken. Je voert de aanbesteding uit op basis van het door de senior opgestelde contracteringsplan en selecteert uiteindelijk de beste partij.
Doorlopen van het aanbestedingsproces van publicatie tot ondertekening (al dan niet op basis van door senior opgesteld contracteringsplan), met o.a.:
- Controleren compleetheid dossiers
- Publiceren op TenderNed
- Beantwoorden vragen d.m.v. nota van inlichtingen
- Controleren geldigheid inschrijvingen
- Gunning en contract registratie
- Afhankelijk van de kennis en ervaring kunnen meer verantwoordelijkheden en complexere trajecten worden toebedeeld.
Het is de bedoeling dat je echt meedraait in het team in een ondersteunende rol. Om die reden is het relevant dat je veel op kantoor bent in Utrecht en goed contact onderhoudt met de 4 ICT-tendermanagers.
Over de klant:
De afdeling Procurement werkt vanuit vier segmenten: Spoorinfra en Stations, Onderhoud, Assets en ICT en Engineering en Bedrijfsvoering. Binnen deze segmenten zijn op basis vanuit de diverse invals-hoeken acht afzonderlijke en logisch samenhangende inkoop categorieën te onderscheiden. De afdeling Inkoop Intelligentie en Leveranciersmanagement ondersteunt de segmenten-aangaande relevante data. De afdeling Cost Engineering heeft alle benodigde expertise om de economische kant van werken, diensten, aanbiedingen en wijzigingen te beoordelen.
Eisen:
- Een hbo-diploma afgerond (bijvoorbeeld op bedrijfskundig, juridisch of ICT)
- Minimaal 1 jaar werkervaring als inkoper/tendermanager
- Ervaring met Europese aanbestedingen en degelijke kennis van aanbestedingswet
Wensen:
- Nevi I
Competenties:
- Organisatiesensitiviteit
- Resultaatgerichtheid
- Sterke communicatieve vaardigheden
- Een echte aanpakker
Opdrachtdetails:
Interesse?
Uw aanbieding is 1 WORD document en bevat een voorblad met de volgende onderdelen:
- Voor- en achternaam
- Plaatsnaam
- Uur p/w, vanaf wanneer beschikbaar
- € per uur (excl. btw) all-in en BYOD
- ZZP + kvk of Detachering via Naam Toeleverancier
- VOG beschikbaar / referenties op aanvraag
+ Uitwerking eisen en wensen + Korte motivatie van de Inhuurprofessional en het CV van de Inhuurprofessional
Stuur uw aanbieding uiterlijk op 26 december 2025, voor 12:00 uur
Bandbreedte tarief: € 65.-/ € 73,50 - GEEN ZZP INZET MOGELIJK
Mogelijke verlenging: De intentie is om hier een vacature voor uit te zetten om de inhuur op termijn te kunnen vervangen, maar mocht dit niet lukken, dan is verlegen een optie
ProRail houdt zich het recht voor om gedurende de deelovereenkomst de werkzaamheden, contracturen en inhuurduur te wijzigen tegen dezelfde voorwaarden als opgenomen in de raamovereenkomst.
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
- 2
Reageer: stuur ons je cv
- 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
- 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
- 5
Is er een match? We stellen je voor
- 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
- 7
Contract en let's go!

