VNR-79210
Reageren kan al binnen 2 minuten
Functieomschrijving:
Opdrachtomschrijving
De IT-servicedesk medewerker (1e lijns gebruikersondersteuning) geeft dagelijkse ondersteuning aan gebruikers die vragen hebben op het gebied van informatievoorziening of oplossen van storingen met applicaties. De IT-servicedesk medewerker registreert vragen of meldingen van incidenten en biedt oplossingen. Lukt dat niet, dan wordt het incident doorgezet naar de 2e lijn (functioneel beheer, specialisten etc.), waarbij de coördinatie bij de IT-servicedesk medewerker blijft die bewaakt dat incidenten conform de afspraken (SLA) worden afgehandeld.
- Fungeren namens de systeemeigenaar als aanspreekpunt voor gebruikers en leveranciers.
- Optreden als aanspreekpunt en coördineren van incidenten.
- Registreren van gebruikers.
- Aanvragen van accounts, applicaties en apparatuur.
- Beheren van autorisaties (instellen en beheren).
- Instrueren van gebruikers.
Project
De IV Servicedesk is voor medewerkers van NCG het centrale contactpunt met de afdeling IV voor vragen over applicaties (BKG, NCG2020 en WEM) en voor werkplekken, laptops, mobiele telefoons en de technische inrichting van de versterkingspunten.
Over de klant:
Organisatieomschrijving
Over BZK: Het ministerie van BZK werkt aan de basis waarop we prettig samen kunnen leven en wonen. We beschermen en bewaken die basis, en we bouwen eraan. Dat doen we in Nederland en in Caribisch Nederland: de bijzondere gemeenten Bonaire, Saba en Sint Eustatius. Daarnaast ondersteunen we de Caribische landen Aruba, Curaçao en Sint Maarten bij een sterk fundament voor een goed leven voor toekomstige generaties. Iedereen telt mee: BZK waakt over ons grootste goed: de Grondwet en wat we daarin hebben afgesproken. Dat zijn basisregels waaraan we ons moeten houden. Mensen moeten erop kunnen vertrouwen dat de overheid eerlijk en betrouwbaar is. Zo zien we erop toe dat iedereen meetelt. Dat je altijd en overal kan zijn wie je bent en kan vinden wat je vindt. Dat iedereen dezelfde kansen heeft en mee kan doen. Thuis, op school en op het werk. Offline én online. We letten erop dat hiervoor de juiste voorwaarden aanwezig zijn, zoals toegankelijkheid en veiligheid. We doen dat bijvoorbeeld door te kijken hoe we kansen van digitalisering kunnen benutten. Waarbij we tegelijkertijd oog hebben voor privacy, veiligheid van gegevens en desinformatie. Dak boven je hoofd: Bij alles wat we doen, werken we samen. Met de overheden in het Caribisch deel van ons Koninkrijk. Met andere ministeries, met provincies, gemeenten en waterschappen. Maar ook met maatschappelijke partners. Bijvoorbeeld om voldoende woningen te bouwen voor iedereen. Want een dak boven je hoofd is ook een van onze grondrechten. Het is zowel een belangrijke basis als een hele puzzel in een land waar de ruimte schaars is. BZK weegt alle belangen af en zorgt voor een evenwichtige verdeling van die ruimte.
Opdrachtgever
Nationaal Coördinator Groningen (NCG) werkt aan het onderzoeken en versterken van gebouwen in het aardbevingsgebied. Het team Informatievoorziening is onderdeel van de afdeling Bedrijfsvoering en voert regie op exploitatie en verandering, zodat de informatievoorziening maximaal aansluit op de bedrijfswensen.
Eisen:
- Minimaal MBO werk- en denkniveau.
- Ervaring met gebruikersondersteuning.
- Ervaring en affiniteit met het ICT-speelveld.
- Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden in Nederlands en Engels.
- Klantgericht en resultaatgericht; wil collega’s een goede oplossing bieden.
- Verantwoordelijkheidsgevoel en zorgen dat de klant geholpen wordt.
- Gestructureerd kunnen werken en kunnen omgaan met hectiek.
- Bij voorkeur ervaring met Topdesk of een ander Service Management tool.
- Kennis en/of certificering van ITIL.
Wensen:
- Kennis van ITIL.
- Ervaring als IT-servicedesk medewerker.
- Competenties en vaardigheden passend bij de rol (toetsbaar in CV, motivatie en/of gesprek).
- Ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever.
- Concurrerend uurtarief.
Competenties:
- Klantgericht.
- Resultaatgericht.
- Communicatief vaardig (Nederlands en Engels).
- Gestructureerd werken.
- Omgaan met hectiek.
- Verantwoordelijkheidsgevoel.
Opdrachtdetails:
Interesse?
Stuur ons dan uiterlijk 19 december 2025, voor 17:00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.
Voor vragen over deze procedure kunt u contact opnemen met Rogier Reijgwart
Let op: De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van leidinggevende. Dit past niet binnen de wet DBA. Hierdoor is het niet mogelijk om ZZP'ers te contracteren.
Wegens bepaalde omstandigheden kunnen vacatures soms eerder worden gesloten.
Exceptioneel verwerken wij aanbiedingen per mail, wij verzoeken u vriendelijk om altijd via onze website aan te bieden, aanbiedingen die per mail zonder overleg worden verstuurd pakken wij niet op.
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
- 2
Reageer: stuur ons je cv
- 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
- 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
- 5
Is er een match? We stellen je voor
- 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
- 7
Contract en let's go!

