VNR-78464
Reageren kan al binnen 2 minuten
Functieomschrijving:
!!!! Let op. Het aanleveren van een toelichting op zowel de eisen als de wensen zijn verplicht. Zonder deze toelichting kunnen wij het CV helaas niet in behandeling nemen.
Helaas is deze opdracht niet geschikt voor ZZP'ers.
Context
De Resourcedesk, onderdeel van de afdeling Inkoop binnen de directie Bedrijfsvoering van ICTU, vervult een centrale en strategische rol in het rechtmatig en doelmatig inhuren van externe professionals onder de geldende raamovereenkomsten. Als eerste aanspreekpunt voor inhuurvragen begeleidt de Resourcedesk minicompetities en wordt nauw samengewerkt met opdrachtverantwoordelijken en leveranciers. De basis van het inhuurproces staat, maar door toenemende volumes, complexere dossiers en de vereisten uit de Wet DBA groeit de behoefte aan doorontwikkeling en verdere professionalisering van de Resourcedesk.
Voor een periode van 6 maanden, met de mogelijkheid tot verlenging, zoekt ICTU een ervaren Inhuurspecialist die deze ontwikkeling ondersteunt en duurzaam helpt borgen. Wij zoeken een professional die het proces doorgrondt, verder verbetert en toekomstbestendig maakt; iemand die zorgvuldig werkt, rechtmatigheid centraal stelt maar ook de doelmatigheid niet uit het oog verliest. Ook weet je opdrachtverantwoordelijken en projectsecretarissen mee te nemen in een uniforme werkwijze.
Opdrachtfocus
- Doorontwikkelen en verder professionaliseren van de adviesrol van de Resourcedesk;
- Adviseren over Wet DBA;
- Uniformeren en verbeteren van werkprocessen;
- Borgen van rechtmatigheid en volledige dossiervorming;
- Monitoren van doorlooptijden en opstellen van rapportages;
- Delen van kennis: zowel 1:1 als in groepen;
- Begeleiden van minicompetities
Wat ga je doen
- Adviseren van opdrachtverantwoordelijken en fungeren als aanspreekpunt voor inhuurvraagstukken
- Op de voet volgen van ontwikkelingen op het gebied van Wet DBA en de organisatie hierin meenemen en adviseren
- Ondersteunen bij het opstellen van duidelijke, proportionele en navolgbare opdrachtomschrijvingen
- Begeleiden van collega’s van de Resourcedesk in hun adviserende rol
- Actief bijdragen aan kennisdeling en een uniforme werkwijze
- Beoordelen van documenten op juistheid, volledigheid en rechtmatigheid conform het vier-ogen principe
- Borgen van een volledige, tijdige en consistente dossiervorming
- Waar nodig zoek je afstemming met JZ en Contractmanagement om rechtmatigheid en procescontinuïteit te waarborgen
- Signaleren van risico’s en adviseren over passende mitigerende maatregelen
- Opstellen van rapportages ter ondersteuning van sturing en besluitvorming
- Onderhouden van (operationele) leverancierscontacten en volgen van voortgang in lopende trajecten
- Bewaken van voortgang, doorlooptijden en kwaliteit van inhuurtrajecten en bijdragen aan continue procesverbetering
- Toezien op een uniforme, transparante en consistente uitvoering van alle processtappen
Wat breng je mee
Als inhuurspecialist maak je gemakkelijk contact, weet je kritische vragen te stellen en kun je goed luisteren. Je haalt informatie uit wat anderen zeggen en kan hoofd- en bijzaken onderscheiden. Je weet betrokkenheid en actie te stimuleren, bijvoorbeeld wanneer het gaat om het creëren van bewustwording op het gebied van rechtmatigheid en doelmatigheid van inhuur. Je denkt graag mee, weet knelpunten te signaleren en je komt met werkbare oplossingen om de samenwerking inclusief processen te optimaliseren.
BYOD
ICTU biedt BYOD-voorzieningen aan voor externe medewerkers. Van de externe medewerker wordt verwacht dat diegene beschikt over een passend apparaat (laptop) en een mobiele telefoon om diens werk uit te voeren. Aan de externe medewerker gevraagd (digitaal) akkoord te gaan met het ingevoerde reglement zakelijke apparatuur. Tijdens het intakegesprek zal dit reglement op hoofdlijnen worden doorgenomen. ICTU hanteert voor ICT-voorzieningen een N-1 beleid, concreet betekent dit dat naast de huidige versie, 1 lagere voorgaande versie, mits door de leverancier ondersteund, wordt toegelaten tot de ICTU-infrastructuur.
Over de klant:
ICTU
Eisen:
- De kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding. Dit moet blijken uit het CV.
- De kandidaat beschikt over ten minste 3 jaar aantoonbare relevante werkervaring binnen een Resourcedesk of een hiermee gelijkwaardige inhuurdesk binnen de (semi)overheid, waarbij ervaring met inhuurprocessen aantoonbaar onderdeel uitmaakt van de werkzaamheden. Dit moet blijken uit het CV.
- De kandidaat beschikt over aantoonbare en diepgaande kennis van, en ervaring met, de Wet DBA en de toepassing daarvan in inhuurprocessen. Dit moet blijken uit het CV.
- De kandidaat stemt in om minimaal 3 dagen per week fysiek op locatie bij ICTU aanwezig te zijn.
Wensen:
- De kandidaat is een stevige gesprekspartner met natuurlijke overtuigingskracht en beschikt over aantoonbare adviesvaardigheden in het begeleiden van opdrachtverantwoordelijken binnen inhuur- of inkoopprocessen. Deze vaardigheden moeten blijken uit het CV en de schriftelijke motivatie; als de kandidaat wordt uitgenodigd voor een gesprek vindt aanvullende beoordeling plaats aan de hand van een casus. (weging 30%, Uitstekend: 10 punten. Goed: 8 punten. Voldoende: 6 punten. Matig: 2 punten. Slecht: 0 punten)
- De kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring met het doorontwikkelen en professionaliseren van inhuur- of Resourcedeskprocessen. Dit moet blijken uit het CV. Als de kandidaat wordt uitgenodigd voor een gesprek kan aanvullende beoordeling plaatsvinden aan de hand van verdiepende vragen. (weging 25%, Uitstekend: 10 punten. Goed: 8 punten. Voldoende: 6 punten. Matig: 2 punten. Slecht: 0 punten)
- De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met digitale werkomgevingen en systemen die worden gebruikt in inhuur- en procesafhandeling, zoals AFAS, SharePoint, workflow-tools of TenderNed. Dit moet blijken uit het CV. (weging 25%, ≥ 5 jaar ervaring: 10 punten. ≥ 3 jaar. < 5 jaar: 6 punten. ≥ 1 jaar < 3 jaar: 3 punten. < 1 jaar ervaring: 0 punten)
Opdrachtdetails:
Interesse?
Stuur ons dan uiterlijk 9 december 2025, voor 14:00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.
Voor vragen over deze procedure kunt u contact opnemen met Lisa Verheij
Aanvullende informatie:
- maandag 15 december zullen de gesprekken gepland gaan worden, gelieve hier rekening mee te houden gezien deze datum vast staat.
- Marktconform aanbieden
- Helaas is deze opdracht niet geschikt voor ZZP'ers.
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
- 2
Reageer: stuur ons je cv
- 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
- 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
- 5
Is er een match? We stellen je voor
- 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
- 7
Contract en let's go!

