VNR-72642
Reageren kan al binnen 2 minuten
Functieomschrijving:
Binnen het IMG wordt alle data uit de primaire processen verzameld in 1 IMG brede database het Centraal Register IMG (CRI). Ten behoeve van alle primaire processen die externe data gebruiken wordt alle externe data verzameld in 1 IMG brede database: het Referentiegegevens Register IMG (RRI). Als ervaren FB-er word je mede verantwoordelijk voor een deel van het beheer en onderhoud op CRI en RRI. CRI en RRI zijn relationele databases die operationeel zijn op een Azure platform en worden ontsloten aan systemen voor het uitvoeren van de primaire processen via webservices. Door deze centrale positie van het CRI en RRI gaat het om beheer van een bedrijfskritisch systeem met een groot afbreukrisico zodat er veel nadruk ligt op de kwaliteit en voortvarendheid van het doorvoeren van verbeteringen en uitbreidingen. Je werkt intensief samen met een devops team bestaande uit een Product Owner, business analist, developers en testers en met de afnemende partijen. Er wordt aangewerkt om meer eigenaarschap van deze data in de business te beleggen, ook daar kun je een belangrijke rol in vervullen. Je primaire werkzaamheden bestaan uit: autorisatiebeheer, incidentbeheer, uitvalbeheer, (kleine) wijzigingenbeheer, regressie testen, releasemanagement en inhoudelijk kwaliteitsbeheer. Daarnaast voer je met collega FB-ers gezamenlijke regelingoverstijgende taken uit voor beheer.
Achtergrond opdracht
De hoofdtaken van het IMG bestaan uit het verstrekken van materiële/fysieke schade en/of immateriele schade en/of waardevermindering vergoeding. De huidige vergoedingen grijpen steeds vaker terug op het verleden hiervan waardoor de behoefte aan uniforme data toe neemt. Daarbij speelt naast de aanvrager ook het schadeobject, de geconstateerde schade en de historie daarvan een steeds belangrijker rol. Voor het afhandelen van de verzoeken tot schadevergoeding maakt het IMG gebruik van de rijkszaak oplossing. Voor het opnemen van de schade wordt gebruik gemaakt van een schadeopname applicatie. De data uit beide applicaties wordt beheerd en komt samen in een database. Bij IMG werken op dit moment ongeveer 800 medewerkers.
Over de klant:
Kansen voor Nederland, kansen voor jou. Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen! Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen zorgen dat we ons houden aan wet- en regelgeving. En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies. Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op. Klik hieronder voor het bekijken van de video van RVO. https://www.youtube.com/watch?v=pzcK1a_SVUM
Eisen:
- BISL gecertificeerd
- Bewezen kennis en ervaring met agiletechnieken zoals SCRUM en SAFE
- Bewezen kennis en ervaring met datamanagement
- Aantoonbaar HBO/WO kennisniveau
- Minimaal 5 jaar ervaring als Functioneel beheer
- Minimaal 3 jaar ervaring met werken in Agile/Scrum teams
- Minimaal 3 jaar ervaring in een adviserende rol bij een overheidsorganisatie
- Minimaal 3 jaar ervaring met relationele databases en webservice ontsluiting
Wensen:
- Ruime ervaring met complex omgevingenbeheer en releasemanager taken
- Kennis van informatiemodellering is een sterke pré
- Kennis van SQL, Azure en/of JSON is een sterke pré
- Kennis van DAMA/DMBOK is een pré
- Goede beheersing Nederlandse taal in woord en schrift
- Goede beheersing van de Engelse taal in woord en schrift
- Een onderdeel van de functie is ook het beheren van datakwaliteit en afstemmen daarvan met de business verantwoordelijke. Daarnaast wordt ook gevraagd om mee te denken in het optimaliseren van de relevante IMG processen. Wenselijk is dat de kandidaat hiermee al eerder ervaring heeft opgedaan.
Competenties:
- Teamspeler, bereid bij te springen als collega's hulp nodig hebben en dat ook terug mogen verwachten
- Uitstekende coördinerende, advies- en presentatievaardigheden
- Flexibel en creatief
- Resultaatgericht én in staat om zaken voor elkaar te krijgen door inzet en vasthoudendheid
- Communicatief
- Klantgericht
- Zelfbewust
- Analytisch
- Oplossend vermogen
Aanvullende informatie:
Interesse?
Stuur ons dan uiterlijk 28 april 2025, voor 17.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.
Let op: De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van leidinggevende. Dit past niet binnen de wet DBA. Hierdoor is het niet mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door Circle8. Voor vragen over deze procedure kunt u contact opnemen met Rogier Reijgwart
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
- 2
Reageer: stuur ons je cv
- 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
- 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
- 5
Is er een match? We stellen je voor
- 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
- 7
Contract en let's go!