VNR-79237
Reageren kan al binnen 2 minuten
Functieomschrijving:
Functieomschrijving
De floorwalker ondersteunt medewerkers op de werkvloer tijdens de migratie van laptop en telefoon naar de nieuwe Intune-werkplek. Hij/zij is het eerste aanspreekpunt voor technische vragen, begeleidt niet-technische medewerkers stap voor stap bij de overstap en zorgt dat zij veilig en met zo min mogelijk gedoe verder kunnen werken.
Team en samenwerking
Dit doe je niet alleen, maar als onderdeel van een landelijk uitrolteam, dat verdeeld is in regio’s. Elke regio wordt aangestuurd door een coördinator / deelprojectleider Werkplek 2.0. Vanuit de regio werk je nauw samen met:
- Werkplekbeheer / technische teams.
- ServiceDesk (voor escalaties en structurele meldingen).
- Adoptie-/change team (voor afstemming op instructies en trainingen).
Taken
- Begeleiding op de werkvloer.
- Ondersteunen van medewerkers bij de migratie van hun laptop naar Windows 11 / Intune.
- Begeleiden bij het omzetten van telefoonprofielen (BlackBerry naar Intune op iPhone).
- Controleren of basisfunctionaliteiten werken (inloggen, e-mail, Teams, bestanden, printen, etc.).
- Eerste aanspreekpunt voor technische vragen.
- Beantwoorden van praktische, technische vragen over het gebruik van de nieuwe werkplek.
- Signaleren van terugkerende problemen en deze doorzetten naar ServiceDesk/Werkplekbeheer via ticket systeem.
- Uitleg geven in begrijpelijke taal, één-op-één en in kleine groepen.
- Uitrol & administratie.
- Volgen van het uitrolscript en checklists per medewerker/locatie.
- Registreren van bijzonderheden, incidenten en afwijkingen in de afgesproken tooling.
- Terugkoppelen van lessons learned aan het projectteam (zowel technisch als functioneel).
- Samenwerking en representatie.
- Optreden als herkenbaar, vriendelijk “gezicht” van uitrolteam op de werkvloer.
- Werken volgens de richtlijnen voor veiligheid, privacy en informatiebeveiliging.
- Professioneel vertegenwoordigen van ICT en het project richting medewerkers en leidinggevenden.
Over de klant:
Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) biedt in opdracht van het Ministerie van Justitie en Veiligheid opvang aan asielzoekers die naar Nederland komen. Het COA is verantwoordelijk voor plaatsing en opvang van asielzoekers in opvanglocaties verspreid over heel Nederland, totdat over hun asielaanvraag is beslist. Het COA zorgt voor de eerste levensbehoeften zoals huisvesting en uitbetaling van zakgeld. Het COA is een zelfstandig bestuursorgaan en voert in die hoedanigheid zelfstandig een overheidstaak uit. De staatssecretaris voor Immigratie en Asiel van het Ministerie van Justitie en Veiligheid is politiek verantwoordelijk. De ICT afdelingen van het COA zitten samen met de IND en DT&V aan de Rijnstraat 8 in Den Haag. Deze lokatie zit vlak naast het Centraal station en is dus zeer goed te bereiken met het openbaar vervoer.
Eisen:
- MBO 4 werk/denk niveau.
- Kandidaat moet in bezit zijn van eigen vervoer en rijbewijs B.
- 36 uur per week waarbij 4x9 mogelijk is.
- Kandidaat moet snel inzetbaar zijn (zeer geringe inwerkperiode).
- Ervaring met werkplek- of device-migraties (laptops/smartphones) in een grotere organisatie (1000+ medewerkers en bij voorkeur binnen overheidsorganisaties).
- Praktische kennis van Windows 11, Microsoft 365 (met name Outlook, Teams, OneDrive, SharePoint), iOS (iPhone) en mobiele device-configuratie.
Wensen:
- Bereidheid om vooral binnen de regio Noord-Holland, Utrecht en (deel) Flevoland te reizen tijdens de uitrol.
- In bezit van geldig rijbewijs B en bij voorkeur eigen vervoer, of aantoonbaar goed gebruik kunnen maken van beschikbare vervoersopties.
- Bereidheid om werktijden in te richten naar piekmomenten van de uitrol (bijvoorbeeld vroege start, incidenteel later doorwerken).
- Gedurende de inwerkperiode standplaatsen Den Haag (Rijnstraat nabij Centraal station), Utrecht (omgeving Oog in Al), en remote; Verdeling in overleg; Reistijd geldt als werktijd voor deze twee standplaatsen.
- Werkzaamheden normaal gesproken tijdens kantooruren en in onderling overleg ingepland.
Competenties:
- Communicatief en klantgericht: Kan technische informatie simpel en rustig uitleggen en blijft vriendelijk ook onder druk.
- Probleemoplossend vermogen: Kan snel inschatten wat er aan de hand is en passende vervolgstappen nemen.
- Representatief en betrouwbaar: Komt verzorgd en professioneel over.
- Flexibel: Kan zich aanpassen aan verschillende locaties, typen medewerkers en werksituaties.
Opdrachtdetails:
Interesse?
Stuur ons dan uiterlijk 19 december 2025, voor 16:00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.
Voor vragen over deze procedure kunt u contact opnemen met Gerry van Guine
Let op: De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van leidinggevende. Dit past niet binnen de wet DBA. Hierdoor is het niet mogelijk om ZZP'ers te contracteren.
Wegens bepaalde omstandigheden kunnen vacatures soms eerder worden gesloten.
Exceptioneel verwerken wij aanbiedingen per mail, wij verzoeken u vriendelijk om altijd via onze website aan te bieden, aanbiedingen die per mail zonder overleg worden verstuurd pakken wij niet op.
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
- 2
Reageer: stuur ons je cv
- 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
- 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
- 5
Is er een match? We stellen je voor
- 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
- 7
Contract en let's go!

