VNR-79236
Reageren kan al binnen 2 minuten
Functieomschrijving:
Functieomschrijving
De floorwalker ondersteunt medewerkers op de werkvloer tijdens de migratie van laptop en telefoon naar de nieuwe Intune-werkplek. Hij/zij is het eerste aanspreekpunt voor technische vragen, begeleidt niet-technische medewerkers stap voor stap bij de overstap en zorgt dat zij veilig en met zo min mogelijk gedoe verder kunnen werken. Dit gebeurt als onderdeel van een landelijk uitrolteam, verdeeld in regio’s. Elke regio wordt aangestuurd door een coördinator / deelprojectleider Werkplek 2.0. Vanuit de regio werk je nauw samen met Werkplekbeheer/technische teams, ServiceDesk en het adoptie-/change team.
Taken
- Begeleiding op de werkvloer bij migratie van laptops naar Windows 11/Intune.
- Begeleiden bij omzetten van telefoonprofielen (BlackBerry naar Intune op iPhone).
- Controleren van basisfunctionaliteiten (inloggen, e-mail, Teams, bestanden, printen).
- Beantwoorden van praktische, technische vragen over de nieuwe werkplek.
- Signaleren van terugkerende problemen en doorzetten naar ServiceDesk/Werkplekbeheer via tickets.
- Uitleg geven in begrijpelijke taal, één-op-één en in kleine groepen.
- Volgen van uitrolscript en checklists per medewerker/locatie.
- Registreren van bijzonderheden, incidenten en afwijkingen in tooling.
- Terugkoppelen van lessons learned aan het projectteam (technisch en functioneel).
- Optreden als herkenbaar, vriendelijk gezicht van het uitrolteam op de werkvloer.
- Werken volgens richtlijnen voor veiligheid, privacy en informatiebeveiliging.
- Professioneel vertegenwoordigen van ICT en het project richting medewerkers en leidinggevenden.
Randvoorwaarden en mobiliteit
- Bereidheid om vooral binnen regio Noord-Holland, Utrecht en (deel) Flevoland te reizen gedurende de uitrol.
- In bezit van geldig rijbewijs B en bij voorkeur eigen vervoer, of aantoonbaar goed gebruik van vervoersopties.
- Bereidheid om werktijden in te richten naar piekmomenten van de uitrol (bijv. vroege start, incidenteel langer doorwerken).
- Gedurende de inwerkperiode is de standplaats Den Haag (Rijnstraat nabij Centraal Station), Utrecht (omgeving Oog in Al), en remote; verdeling in overleg. Reistijd geldt als werktijd voor deze twee standplaatsen.
- Werkzaamheden normaliter tijdens kantooruren en worden in overleg ingepland.
Over de klant:
Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) biedt in opdracht van het Ministerie van Justitie en Veiligheid opvang aan asielzoekers die naar Nederland komen. Het COA is verantwoordelijk voor plaatsing en opvang van asielzoekers in opvanglocaties verspreid over heel Nederland, totdat over hun asielaanvraag is beslist. Het COA zorgt voor de eerste levensbehoeften zoals huisvesting en uitbetaling van zakgeld. Het COA is een zelfstandig bestuursorgaan en voert in die hoedanigheid zelfstandig een overheidstaak uit. De staatssecretaris voor Immigratie en Asiel van het Ministerie van Justitie en Veiligheid is politiek verantwoordelijk. De ICT afdelingen van het COA zitten samen met de IND en DT&V aan de Rijnstraat 8 in Den Haag. Deze lokatie zit vlak naast het Centraal station en is dus zeer goed te bereiken met het openbaar vervoer.
Eisen:
- MBO 4 werk- en denkniveau.
- Ervaring met werkplek- of device-migraties (laptops/smartphones) in een grotere organisatie (1000+ medewerkers, bij voorkeur overheid).
- Praktische kennis van Windows 11, Microsoft 365 (Outlook, Teams, OneDrive, SharePoint), iOS (iPhone) en mobiele device-configuratie.
- In bezit van Rijbewijs B en bij voorkeur eigen vervoer; 36 uur per week waarbij 4x9 mogelijk is; Snel inzetbaar.
Wensen:
- Nauwkeurige en geordende manier van werken.
- Resultaatgericht en klantgericht handelen.
- Uitstekende communicatieve vaardigheden met rustige uitleg.
- Flexibiliteit om zich aan verschillende locaties en situaties aan te passen.
- Representatief en betrouwbaar optreden.
- Probleemoplossend vermogen met passende vervolgstappen.
Competenties:
- Communicatief en klantgericht.
- Probleemoplossend vermogen.
- Representatief en betrouwbaar.
- Flexibel inzetbaar.
Opdrachtdetails:
Interesse?
Stuur ons dan uiterlijk 19 december 2025, voor 16:00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.
Voor vragen over deze procedure kunt u contact opnemen met Gerry van Guine
Let op: De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van leidinggevende. Dit past niet binnen de wet DBA. Hierdoor is het niet mogelijk om ZZP'ers te contracteren.
Wegens bepaalde omstandigheden kunnen vacatures soms eerder worden gesloten.
Exceptioneel verwerken wij aanbiedingen per mail, wij verzoeken u vriendelijk om altijd via onze website aan te bieden, aanbiedingen die per mail zonder overleg worden verstuurd pakken wij niet op.
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
- 2
Reageer: stuur ons je cv
- 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
- 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
- 5
Is er een match? We stellen je voor
- 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
- 7
Contract en let's go!

