VNR-79155
Reageren kan al binnen 2 minuten
Functieomschrijving:
Opdrachtbeschrijving
Het IMG programma MIRA is op zoek naar een ervaren Business Analist om het projectteam te versterken. Het team is een platformteam verantwoordelijk voor het beheer van de basisinfrastructuur. Dit omvat het uitvoeren van updates en upgrades van basissoftware zoals PEGA en databases, het ontwikkelen en beheren van gedeelde functionaliteit zoals request handlers, Restservices, API's en de centrale gegevensdatabase, evenals het beheer van omgevingen inclusief monitoring van beschikbaarheid, prestaties en interfaces. Daarnaast levert het team data aan voor analyses en is het verantwoordelijk voor het functioneel beheer van het dashboard. Werkgebied is primair regio Groningen/Assen. Bij IMG zijn thans 10 zogenaamde klantteams operationeel voor de (door)ontwikkeling van de zaakgericht werken applicatie die op basis van Pega en Alfresco wordt ontwikkeld. Een klantteam bestaat gemiddeld uit een Scrummaster, een Business Analist, een Pega Lead System Architect, twee of drie Pega ontwikkelaars en een tot twee testers.
Je bent een enthousiaste en gedreven professional, die zich snel nieuwe technologieën en methoden eigen maakt. Jij begrijpt de eisen van de klant en kan deze vertalen naar technische oplossingen, waarbij je de balans vindt tussen de optimale oplossing en de specifieke context van het project. Je bent in staat om in een team te werken, maar kunt ook zelfstandig verantwoordelijkheden op je nemen. Jij hebt een proactieve instelling en bent altijd op zoek naar verbetering. Bovendien sta je open voor feedback en heb je een sterke drang om jezelf voortdurend te ontwikkelen, zowel professioneel als persoonlijk.
Achtergrond opdracht
Binnen het programma MIRA is door IMG een applicatie ontwikkeld voor het zaakgericht afhandelen van schademeldingen en het vergoeden van waardedaling a.g.v. mijnbouwschade. Deze applicatie is ontwikkeld in RijksZaak, dat is gebaseerd op de producten van Pega, Alfresco en DocGen. RijksZaak is een platform van DICTU dat bij meerdere klanten van DICTU wordt geïmplementeerd. Zo ook door IMG.
Over de klant:
-
Kansen voor Nederland, kansen voor jou.
-
Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen!
-
Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen zorgen dat we ons houden aan wet- en regelgeving. En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies. Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.
-
Klik hier voor het bekijken van de video van RVO
-
Let op: het aanleveren van een toelichting op de eisen en de wensen is verplicht. Zonder deze toelichting kunnen wij het cv helaas niet in behandeling nemen.
Eisen:
- Bachelor of Master in een IT-gerelateerde studierichting.
- Afgeronde WO/HBO opleiding.
- Pega Business Architect (indien nog niet behaald binnen 2 maanden na start afgerond hebben).
- Minimaal 5 jaar ervaring als Business Analist.
- Minimaal 3 jaar ervaring met Jira/Confluence.
- Minimaal 3 jaar ervaring in een adviserende rol bij een overheidsorganisatie.
- Minimaal 3 jaar ervaring met het Gronings Schade Dossier.
Wensen:
- Ervaring met organisatieveranderingen.
- Ervaring met datamodellering.
- Ervaring met de Agile-werkwijze en het maken van user stories.
- Opleiding en/of ruime ervaring met BISL.
- Opleiding en/of ruime ervaring met Prince2.
- Een drive om jezelf en anderen verder te ontwikkelen en kennis te delen.
- Ervaring met BPM en/of case management-applicatieontwikkeling is een pré.
- Kennis van inrichting en samenwerking van workflow en documentmanagement, met name integratie van documentmanagementsystemen met Pega.
- Doorvertalen van high level doelen/process flow naar bruikbare user stories.
- Stakeholdermanagement: Actief afstemmen met business- en IV-stakeholders.
- Ervaring met zaaksystemen (Pega, Atabix).
- Goede beheersing Nederlandse taal in woord en schrift op min. B2-niveau.
- Goede beheersing van de Engelse taal in woord en schrift op min. B2-niveau.
- Bereid om 50% op kantoor te werken in Groningen.
Competenties:
- Uitstekende communicatieve vaardigheden.
- Teamplayer (kan desgewenst ook zelfstandig werken).
- Klantgericht.
- Proactieve werkhouding.
- Stressbestendig.
- Doorzettingsvermogen.
Opdrachtdetails:
Interesse?
Stuur ons dan uiterlijk 18 December 2025, voor 17.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.
Let op: Deze aanvraag betreft een ondersteunende rol en in de rol volg je instructies op van een leidinggevende. Dit past niet binnen de wet DBA. Hierdoor is het niet mogelijk om deze rol als ZZP'er te vervullen.
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
- 2
Reageer: stuur ons je cv
- 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
- 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
- 5
Is er een match? We stellen je voor
- 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
- 7
Contract en let's go!

