VNR-78296
Reageren kan al binnen 2 minuten
Functieomschrijving:
Wat ga je doen
Bij het team Domein Advies en Regie (DAR) is een vacature ontstaan voor de functie van Business Analist. Als Business Analist binnen het domein fungeer je als bruggenbouwer/sparringspartner tussen de business enerzijds en softwareleveranciers/development teams anderzijds.
- Je bent verantwoordelijk voor het ophalen van businessbehoeften en vertaalt deze naar concrete oplossingen.
- Je zorgt voor overzicht en prioritering behoeftes en implementatie-initiatieven (vraagsturing).
- Je fungeert als aanspreekpunt/contactpersoon voor het domein Interne Bedrijfsvoering UWV.
- Je adviseert en ondersteunt bij implementatietrajecten.
- Je draagt bij aan het verbeteren van de samenwerking tussen alle betrokken stakeholders op alle organisatieniveau’s.
- Je focust op standaardisatie en procesverbetering, in samenhang met digitaliseringsvraagstukken.
- Je werkt samen met professionals als architect, procesontwerper, functioneel beheer en servicemanagement.
Waar ga je werken
- Interne Bedrijfsvoering is een complexe omgeving met veel stakeholders; eigen initiatief en proactiviteit worden verwacht.
- Je opereert binnen een klein en gezellig team waarbij veel wordt samengewerkt; zelfstandigheid is belangrijk.
- We werken hybride (thuis, kantoor of bij je klantdomein), waarvan twee vaste kantoordagen.
- Het team houdt zich bezig met diverse verandervraagstukken zoals aanschaf van nieuwe software, de impact van wetten als AVG, BIO en WOO.
- Recente resultaten: implementatie van een digitale kluis voor categorie 3 documenten, verbetering Kwaliteit Registratie Systeem en een hoge klanttevredenheid.
- Komende uitdagingen: aanpassingen op Digitaal Archief, WOO-proces, uitrol nieuwe organisatiestructuur i.v.m. agile werken en implementatie van een nieuw ERP-systeem.
Opdrachten komend jaar
- Onderzoek naar Document Management Systeem.
- In beheername IV-voorzieningen Stafdirecties.
- Kleinere procesverbeteringen.
- Ondersteuning bij gegevensleveringen.
- Voorbereidend onderzoek op wijzigingen uit wet- en regelgeving.
Periode: 1 jaar met een mogelijkheid tot een half jaar verlenging.
Over de klant:
UWV te Amsterdam
Let op! UWV heeft eisen m.b.t. compliance documenten:
Voor leveranciers:
- Doorleen niet toegestaan
- Kandidaat mag afgelopen 12 maanden niet bij UWV gewerkt hebben
- G-rekening moet aanwezig zijn
- WAADI registratie verplicht
Voor ZP'ers:
- Beroeps- en bedrijfsverzekering verplicht
- Je mag de afgelopen 12 maanden niet gewerkt hebben bij UWV
Let op! Het UWV heeft eisen met betrekking tot acceptatie van CV's:
- CV aanleveren in Word (Let op! maximaal 7 pagina's)
- Motiveer waarom jij aan de eisen voldoet
- Puntsgewijze argumentatie voor zowel wensen als eisen
- Geen tarief vermelden in het CV
- CV zonder foto en adres, wel met woonplaats aanleveren
- Geen geboortedatum
- Geen persoonsgegevens alleen voor- & achternaam + woonplaats
Eisen:
- HBO werk- en denkniveau.
- Kennis van IV en bij voorkeur ook van agile werken.
- Relevante werkervaring binnen een grootschalige gebruikersorganisatie.
- Ervaring met bedrijfsprocessen, organisatiekunde, ICT en met het opstellen van SCOPAFIJTH-analyses.
- Heldere en begrijpelijke communicatie- en schrijfstijl.
max 93,-
ZZP NEE
Wensen:
- Hybride werken in overleg; minimaal twee dagen per week op kantoor.
- Minimaal 32 uur per week, bij voorkeur 38 uur.
- Referentiecheck onderdeel van selectieproces; recente relevante referentie aanleveren.
- Geen inzet van kandidaten die AOW-leeftijd bereikt hebben of tijdens inhuurtermijn zullen bereiken.
- Maximale inhuurtermijn 4 jaar bij detachering.
Functie-eisen en competenties
- Zelfstandig kunnen werken en als inhoudsdeskundige deelnemen aan projecten.
- Ervaring met Agile werken is een pré.
- Enthousiasme, humor en sfeer meebrengen en betrokken zijn bij het team.
- Goed kunnen samenwerken als teamspeler en verantwoordelijkheid durven nemen.
- Helikopterview en sterk in probleemanalyses.
- Hands-on mentaliteit; plannen en organiseren zijn bekend terrein.
Competenties:
- Bruggenbouwen tussen business en IT.
- Vraagsturing en prioritering.
- Communicatieve vaardigheden: heldere en begrijpelijke communicatie en schrijfstijl.
- Proactiviteit en eigen initiatief.
- Samenwerken met diverse stakeholders en disciplines.
- Standaardisatie en procesverbetering in samenhang met digitalisering.
- Analytisch vermogen en helikopterview.
- Plannen en organiseren.
Opdrachtdetails:
Interesse?
Stuur ons dan uiterlijk 5 december 2025, voor 16:00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.
Voor vragen over deze procedure kunt u contact opnemen met Kicky Geenen
Let op: De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van leidinggevende. Dit past niet binnen de wet DBA. Hierdoor is het niet mogelijk om ZZP'ers te contracteren.
Wegens bepaalde omstandigheden kunnen vacatures soms eerder worden gesloten.
Exceptioneel verwerken wij aanbiedingen per mail, wij verzoeken u vriendelijk om altijd via onze website aan te bieden, aanbiedingen die per mail zonder overleg worden verstuurd pakken wij niet op.
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
- 2
Reageer: stuur ons je cv
- 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
- 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
- 5
Is er een match? We stellen je voor
- 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
- 7
Contract en let's go!

