VNR-77269
Reageren kan al binnen 2 minuten
Functieomschrijving:
De adviezen richten zich op het TOP II contract (hierin wordt het vast- en variabel onderhoud aan de tunnels rondom West Nederland Zuid beschreven), waarbij de werkomgeving wordt gekenmerkt door een grote dynamiek, het werk uitdagend is en zich richt op de aanwezige tunnels in de rijkswegen (Drecht, Benelux, Botlek 1e en 2e Heidenoord en de Keteltunnel). Het contractmanagement advies richt zich op afgesloten Wijzigingsovereenkomsten (zoals hieronder beschreven bij Resultaat opdracht) en worden op eigen initiatief gestart. Er is behoefte aan adviezen op contractueel, financieel en juridisch terrein (gevraagd en ongevraagd) met de focus op tunneltechnische installaties, waarbij de consequenties voor veiligheid, tijd en geld meegenomen worden. Hierbij is altijd oog voor de omgeving (verkeershinder)
Resultaat opdracht
- Het beoordelen van issues en constateringen vanuit reeds opgedragen Wijzigingen aangaande het Onderhoud en Activiteiten op contractuele impact (zit het in scope / of is dit extra werk voor de opdrachtnemer) (resultaat: adviesmemo);
- Het beoordelen van documenten die ter Acceptatie of ter toetsing worden aangeboden, op contractuele, financiële en juridische aspecten, en afstemmen met technisch adviseurs op de aspecten kwaliteit en scope, voor elk van de tunnels (resultaat: reviewformulier of adviesmemo met escalatie naar IPM);
- Het bespreken van het reviewformulier met de opdrachtnemer en laten aanpassen van de
- ter acceptatie of ter toetsing aangeboden documenten;
- Het beoordelen van de verwerking van het reviewcommentaar in de gewijzigde documenten voor elk van de tunnels (resultaat: advies voor acceptatie aan contractmanager)
- Het opstellen van de agenda voor het overleg Activiteiten (2 wekelijks in een email aan genodigden ca 20 x per jaar);
- • Voorzitten van het overleg Activiteiten (resultaat: verslaglegging in stuurdocument, een excel tabel (20x per jaar) (resultaat: bijgewerkt stuurdocument);
- Beoordelen van aanvraag prestatieverklaring van de Wijzigingsovereenkomsten;
- Het geven van 2 maandelijkse statusupdate aan het IPM over het de extra in opdracht uitgegeven werkzaamheden met daarin een advies over het verkorten van doorlooptijden, en omgang met financiële overschrijdingen. (resultaat: advies memo en uitsnede uit stuurdocument met doorlooptijden).
Over de klant:
Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en bestaat uit zeven landelijke en zeven regionale organisatieonderdelen. Al meer dan 200 jaar werken we dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. We beheren en ontwikkelen de rijkswegen, -vaarwegen en -wateren en zetten in op een duurzame leefomgeving. Samen met anderen werken we aan een land dat beschermd is tegen overstromingen. Waar voldoende groen is, en voldoende en schoon water. En waar je vlot en veilig van A naar B kunt. Samenwerken aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. Dat is Rijkswaterstaat.
Eisen:
- De aangeboden kandidaat beschikt over een HBO werk- en denkniveau.
- De aangeboden kandidaat heeft kennis van en minimaal 5 jaar werkervaring met het begeleiden van extra werkzaamheden die zijn afgesloten op een lopend onderhoudscontract van de GWW sector
- De aangeboden kandidaat heeft kennis van en minimaal 5 jaar werkervaring met het onderbouwen van en afgeven van de Prestatieverklaring (UAV-GC)
Wensen:
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met samenwerken met verschillende partijen binnen een opdrachtgeversorganisatie, zoals bijvoorbeeld:
- inkoopafdelingen
- technisch adviseurs
- omgevingsadviseurs
- De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met samenwerken met en het aansturen van marktpartijen zoals: aannemers
- De aangeboden kandidaat heeft kennis van en werkervaring met: het op- en afleverproces (Electronisch Aflever Dossiers EAD) van wijzigingsovereenkomsten aangaande onderhoud van tunnels, bruggen of sluizen (GWW).
Arbeidsvoorwaarden:
Interesse?
Stuur ons dan uiterlijk 17 november 2025, voor 10.30 uur je recente CV in Word + onderbouwing van de eisen en wensen (als voorblad) en je all-in uurtarief excl. BTW.
Bandbreedte tarief: 91,- / €99,50 - GEEN ZZP INZET MOGELIJK (LEIDING & TOEZICHT)
Optie tot verlenging : Ja, 1 x maximaal 12 maanden na afloop initiële opdracht uiterlijk t/m 1-12-2027
Bijzonderheden AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens mogen zichtbaar zijn op het format.
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
- 2
Reageer: stuur ons je cv
- 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
- 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
- 5
Is er een match? We stellen je voor
- 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
- 7
Contract en let's go!

