VNR-73725
Reageren kan al binnen 2 minuten
Functieomschrijving:
Als Senior Werkplekadviseur draag je bij als ‘partner in Business’ aan complexe ontwikkelings- en veranderprocessen in de rol van adviseur binnen Masterplanprojecten, Aansluittrajecten en DANkaanvragen (dienstverlening aan nieuwe klanten). Jouw werkpakket betreft de werkplekadvisering / Rijkswerkplekomgeving binnen deze projecten.
De stevige Senior Werkplekadviseur levert een bijdrage aan het deelproject Facilitair binnen meerdere Masterplannen (= onze rol als CDV), waarbij de adviesrol voorop staat en je samen met anderen de kennis borgt in de (CDV-) organisatie. Dit in samenwerking met de collega’s van de afdelingen Facility Management, Vastgoed en Beheer Relatiemanagement.
Context: Rijkswaterstaat Corporate dienst, directie DFF, eenheid Facilitair (RWS CD) is een van de vier landelijke facilitaire Concern Dienstverleners (CDV) in het kader van het rijksbrede programma Compacte Rijksdienst. Naast RWS zijn ook Belastingdienst (BCFD), Dienst Justitiële Inrichting (DJI) en FM Haaglanden (FMH) een CDV. Samen ontwikkelen de CDV’s één basispakket (Rijks Producten Diensten Catalogus (RPDC)) met facilitaire producten en diensten met een gelijke kostprijsopbouw en met dezelfde klantbenadering. Het streven is dat alle rijkskantoren zijn gekoppeld aan een van de vier CDV's. De komende jaren vinden binnen de Rijksoverheid daarvoor diverse huisvestingsbewegingen plaats, waarbij verschillende rijksonderdelen zullen worden gehuisvest op andere locaties, samen met andere rijksonderdelen
De uitvoering hiervan is belegd in masterplanprojecten, waarbinnen de CDV de facilitaire dienstverlening inricht voor de toekomstige gebruikers en adviseert over het gebouwgebruik/werkomgeving. Dit in samenwerking met DGOO (gedelegeerd opdrachtgever), de Gemandateerd opdrachtgever en Integraal Projectmanager vanuit DGOO (GO en IPM), huisvesting (RVB) en ICT (IDV).
Resultaat opdracht
Hierbij dient de werkplekadviseur i.s.m. de projectmanagers van de CDV, de projectleiders van FM o.a. de volgende producten en resultaten op te leveren:
- Stelt de organisatiescan op (gebaseerd op de huisvestingsbehoefte van de gebruikers RWS en andere klanten) in overleg met het cluster Vastgoed
- Stelt het PvE Faciliteiten op (in samenspraak met het RVB en de ICT dienstverlener) m.b.t. inrichting en meubilair o.b.v. kader rijkskantoor en RPDC
- Beoordeelt het ontwerp van de architect op functionaliteit voor de gebruikers
- Stelt de uitgangspunten op en beoordeelt het inrichtingsontwerp
- Levert input om het hybride werken in de toekomstige werkomgeving (inclusief sociale cohesie) samen met de gebruikers vorm te geven en zorgt voor de aansluiting met de toekomstige werkomgeving
- Geeft advies over een passende werkomgeving waarbij aandacht wordt besteed aan aspecten zoals beleving, kleurgebruik, geluid, circulair meubilair, nudging en past nieuwe mogelijkheden in inrichting toe
- Stemt af met projectmanager CDV en projectleiders over overkoepelende zaken
- Zorgt ervoor dat de opgebouwde kennis in de projecten wordt verankerd in de staande organisatie t.a.v. werkplekadvisering / inrichting conform FWR
- Hands-on meedraaien in de Masterplanprojecten, aansluittrajecten en grotere klantvragen (DANK)
- Kan gebruikersbegeleiding toepassen
- Kan inrichtingsplattegronden en vlekkenplannen maken
Kortom: kan de functionele huisvestingseisen vertalen naar de werkplekinrichting o.b.v. FWR.
De werkplekadvisering heeft een extra dimensie gekregen door de veranderingen in het werkproces en de werkomgeving ten gevolge van het hybride werken. Het is belangrijk dat de werkplekadviseur hier rekening mee houdt in de advisering en op zoek gaat naar de kansen en mogelijkheden binnen de geldende kaders.
Het is een functie met veel diversiteit. Dit binnen een breed gebied van facility management, Compacte Rijksdienst binnen de bedrijfsvoering. De functie heeft een sterke relatie met de onze collega’s bij FMH, DJI, BD, Defensie, DGOBR maar ook intern RWS-CD (directie bedrijfsvoering & Inkoop (Bedrijf RWS en afdeling Inkoop), IV-O en K&S/ CSRM, Facilitair (Vastgoed, FM en B&R).
Over de klant:
Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en bestaat uit zeven landelijke en zeven regionale organisatieonderdelen. Al meer dan 200 jaar werken we dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. We beheren en ontwikkelen de rijkswegen, -vaarwegen en -wateren en zetten in op een duurzame leefomgeving. Samen met anderen werken we aan een land dat beschermd is tegen overstromingen. Waar voldoende groen is, en voldoende en schoon water. En waar je vlot en veilig van A naar B kunt. Samenwerken aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. Dat is Rijkswaterstaat
Eisen:
- De kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO studie, bijvoorbeeld in de richting van Facility management
- De kandidaat heeft minimaal 2 referentieprojecten binnen een (semi)overheidsorganisatie waarbij gebruikersbegeleiding succesvol is toegepast.
Wensen:
- De kandidaat heeft kennis van en ervaring in de rol van werkplekadviseur binnen de (semi)overheid.
- De kandidaat heeft kennis van en ervaring met het
- toepassen van de Rijksbrede kaders:
- Fysieke Werkomgeving Rijk (FWR), en
- Rijks ProductDienstCatalogus Facilitair, en
- Tijd Plaats Apparaat onafhankelijk werken (TPAW), of
- Activiteitgericht werken
- De kandidaat heeft kennis van en ervaring met het vertalen van gebruikerswensen naar uitgangspunten en inrichtingsplannen waarbij je kennis van trends en ontwikkelingen op het gebied van werkplekinrichting en beleving toepast
- De kandidaat heeft kennis van en ervaring met het samenwerken in een masterplanproject binnen de (semi)overheid in de rol van werkplekadviseur.
Arbeidsvoorwaarden:
Interesse?
Stuur ons dan uiterlijk 19 juni 2025, voor 17.00 uur je recente CV in Word + onderbouwing van de eisen en wensen (als voorblad) en je all-in uurtarief excl. BTW.
Bandbreedte tarief: € 96.- /€ 114,25 - GEEN ZZP INZET MOGELIJK
Optie tot verlenging : ja, max 1 maal max 12 maanden, uiterste datum 30-06-2027
Prognose aantal uur : 2 opdrachten van elk 18 uur per week
Bijzonderheden AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens mogen zichtbaar zijn op het format.
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
- 2
Reageer: stuur ons je cv
- 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
- 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
- 5
Is er een match? We stellen je voor
- 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
- 7
Contract en let's go!