VNR-75982
Reageren kan al binnen 2 minuten
Functieomschrijving:
De functie
Als Regievoerder Onderhoud & Projecten werk je op het snijvlak van projectmanagement, beheer en gebruik. De ene keer vertegenwoordig je de gemeente als opdrachtgever van een project, de andere keer ben je ‘beheerderaan-tafel’ (BAT) bij tunnelprojecten. In die rol zorg je voor een goede samenwerking tussen beheer en projectteam en vertegenwoordig je het beheer in alle fases van het project. Voorbeelden uit de praktijk? Je collega’s werken nu bijvoorbeeld aan het toekomstbestendig maken van de IJtunnel en een nieuwe verkeerscentrale die moet voldoen aan de tunnelwetgeving. De BAT-rol is volop in ontwikkeling – jouw inbreng telt dus echt mee. Zit je in de opdrachtgeversrol? Dan ben jij in de lead: je bewaakt de scope, stuurt op resultaat en zorgt dat alles klopt. Wat deze rol uniek maakt, is dat je én namens het beheer aan tafel zit, én verantwoordelijk bent voor de uitvoering. Je bent dus van begin tot eind betrokken en weet precies wat er speelt. Je stelt uitvoeringsplannen en projectopdrachten op, beoordeelt opgeleverde werkzaamheden kritisch én bent een stevige gesprekspartner voor externe partijen zoals het Projectmanagementbureau en de directie Bijzondere Projecten. De organisatie is volop in beweging. Dat vraagt om flexibiliteit en het vermogen om mee te bouwen aan verandering. Jouw rol is daarin essentieel – jij helpt deze ontwikkeling tot een succes te maken.
Dit doe je op een gemiddelde werkdag
- Je voert zelf onderzoeken uit of laat ze uitvoeren, signaleert ontwikkelingen en stelt op basis daarvan adviezen en rapportages op ter voorbereiding van (middel)grote projecten.
- Je doet de intake van nieuwe projecten vanuit het team van de assetmanager en zet deze uit richting de uitvoeringsorganisatie.
- Je herkent knelpunten tussen beheer en project, pakt deze proactief aan en stuurt bij waar nodig.
- Je stemt af met verschillende interne en externe stakeholders en zorgt dat iedereen aangehaakt blijft.
- Je zorgt voor een soepele overdracht van projecten naar het dagelijks beheer.
- Je toetst projectresultaten aan wet- en regelgeving én het vastgestelde beleid.
- Je bewaakt en rapporteert de voortgang van je projecten op de GOTIKaspecten (Geld, Organisatie, Tijd, Informatie en Kwaliteit).
- Je zorgt dat stakeholders en gebruikers goed geïnformeerd blijven, tot en met het opleverdossier en de nazorgfase.
- Je neemt actief deel aan diverse interne en externe overleggen.
Hier ga je aan de slag:
Werken voor Amsterdam betekent werken voor ruim 850.000 Amsterdammers. We zorgen ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam doen we met zo’n 19.000 verschillende collega’s. Die zichzelf steeds weer uitdagen en zich ontwikkelen, om samen met de Amsterdammers het beste voor de stad te doen. Samen, met trots en vooral met hart voor de stad. Binnen de TBO zijn we betrokken bij elkaar, elkaars werk én de stad. Wij zijn met ongeveer 60 mensen binnen de TBO, daarnaast bestaat het team O&P (Onderhoud & Projecten) waar jij onderdeel van uit gaat maken uit ongeveer 16 collega’s. Samen sturen wij integraal op een optimale instandhouding en maximale beschikbaarheid van de tunnels in Amsterdam. Onze belangrijkste samenwerkingspartners zijn de directie Stadswerken, de stadsdelen, het team van DBP (Directie Bijzondere Projecten), team VKL (Verkeersleiding) en diverse teams van (V&OR) Verkeer & Openbare Ruimte. Wil je nog meer weten? We laten graag onze medewerkers aan het woord: https://www.amsterdam.nl/bestuurorganisatie/werkenbij/medewerkers-aan-het-woord.
Werklocatie
Weesperplein, 8, 1018XA, AMSTERDAM
Maximaal uurtarief voor deze aanvraag is : 122 euro
Eisen:
- Tenminste drie jaar werkervaring in een relevante functie op het snijvlak tussen beheer/ onderhoud- en projectmanagement in de openbare ruimte of andere omgeving.
- Ervaring in een gemeentelijke organisatie.
Wensen:
- Technische opleiding (25).
- Goede schrijfvaardigheden om heldere adviezen op te stellen (25).
- Ervaring in grote complexe organisaties (25).
- HBO/WO werk- en denkniveau (25).
Competenties:
- Analytisch vermogen: Kan hoofd- en bijzaken onderscheiden, een vraagstelling in onderdelen uitsplitsen en logische verbanden leggen tussen de verschillende deelaspecten.
- Omgevingsbewustzijn: Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie.
- Samenwerken: Levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team.
- Relatiebeheer: Bouwt persoonlijke relaties op met klanten en andere contactpersonen, onderhoudt en benut ze.
- Resultaatgerichtheid: Concrete doelen als uitgangspunt nemen voor het eigen gedrag en hieraan vasthouden totdat het doel bereikt is.
- Overtuigingskracht: Oefent, op basis van persoonlijk overwicht, invloed uit op mensen en situaties, gericht op acceptatie en het overwinnen van weerstanden. Communiceert ideeën duidelijk en stellig.
Arbeidsvoorwaarden:
Interesse?
Stuur ons dan uiterlijk 9 Oktober 2025, voor 17.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
- 2
Reageer: stuur ons je cv
- 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
- 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
- 5
Is er een match? We stellen je voor
- 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
- 7
Contract en let's go!