VNR-78239
Reageren kan al binnen 2 minuten
Functieomschrijving:
De functie
In de functie van Ambtelijk Secretaris Circulair zorg je voor structuur en overzicht in de hectiek van de dag voor de verantwoordelijke teamleden. Wij vinden persoonlijkheid heel belangrijk.
Je bent een stevige, creatieve persoonlijkheid, die het leuk vindt om in een complexe, soms hectische (politiekgevoelige) omgeving te werken. Je bent hebt oog voor relatie een onderhoudt goede contacten binnen en buiten het team en ben je aanspreekpunt voor verschillende betrokkenen. Je bent een teamspeler en je weetgoed met mensen om te gaan, en draagt met jouw humor bij aan een positieve werksfeer.
Dit doe je op een gemiddelde werkdag
- Je ondersteunt het programmateam Circulaire Economie bij de voorbereiding, uitvoering en nazorg van overleggen, projecten en programmalijnen.
- Je fungeert als centraal aanspreekpunt voor betrokken interne en externe partijen binnen het programma.
- Je verstrekt heldere procedurele en inhoudelijke informatie en zorgt dat vragen snel op de juiste plek terechtkomen.
- Je verzamelt informatie, bewaakt actie- en besluitpunten en zorgt dat deze volledig en tijdig worden aangeleverd.
- Je bent verantwoordelijk voor het administratieve en organisatorische beheer van het programma Circulaire Economie.
- Je plant, organiseert en notuleert de programma- en projectbijeenkomsten en houdt bijbehorende relatie- en overlegbestanden actueel.
- Je stelt voortgangsverslagen, notities, rapportages en overige programmadocumenten op.
- Je draagt zorg voor een correcte digitale dossiervorming, onder andere in SharePoint.
- Je ondersteunt bij de voorbereiding van bestuurlijke stukken en het besluitvormingsproces, en bewaakt hierbij de noodzakelijke deadlines.
- Je assisteert bij het opstellen van integrale project- en werkbegrotingen en bewaakt in samenwerking met het team de budgetten.
Over de klant:
Hier ga je aan de slag
Werken voor Amsterdam betekent werken voor bijna 920.000 Amsterdammers. We zorgen ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam doen we met zo’n 18.000 verschillende collega’s. Die zichzelf steeds weer uitdagen en zich ontwikkelen, om samen met de Amsterdammers het beste voor de stad te doen. Samen, met trots en vooral met hart voor de stad.
De directie Ruimte en Duurzaamheid (R&D) richt zich op de duurzame ruimtelijke ontwikkeling en kwaliteit van Amsterdam. Dit doen zij elke dag met bijna 700 professionals. Een geweldige opgave in deze dynamische stad, want Amsterdam staat qua ruimtelijk beleid voor een ongekende transitie. Binnen een snel veranderende context worden grote ruimtelijke veranderopgaven aangepakt in een dichtbebouwde omgeving.
Eisen:
- Hbo diploma.
- Enige ervaring in een soortgelijke functie met financieel-administratieve werkzaamheden.
- Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift.
- Ervaring met Outlook, Word, Excel en SharePoint.
- Interesse in duurzaamheid vraagstukken, energie transitie, aardgasvrij.
- Ervaring binnen een gemeentelijke organisatie.
MAX 108,-
Geen ZZP
Wensen:
- Nauwgezette en geordende manier van werken.
- Resultaatgericht.
- Uitstekende communicatieve vaardigheden.
Wensen
- Ervaring met het werken met AFIS is een pre.
Competenties:
- Oordeelsvorming: Komt op basis van informatie en analyse van een gegeven situatie tot een weloverwogen en realistisch oordeel.
- Omgevingsbewustzijn: Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie.
- Analytisch vermogen: Kan hoofd- en bijzaken onderscheiden, een vraagstelling in onderdelen uitsplitsen en logische verbanden leggen tussen de verschillende deelaspecten.
- Samenwerken: Levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team.
- Initiatief: Onderneemt zelfstandig actie. Signaleert kansen en zet deze om in verbeterings- en vernieuwingsacties, die bijdragen aan betere organisatieprestaties.
- Verantwoordelijkheid: Is aanspreekbaar op eigen handelen en/of dat van anderen en neemt de consequenties.
Opdrachtdetails:
Interesse?
Stuur ons dan uiterlijk 4 december 2025, voor 17:00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.
Voor vragen over deze procedure kunt u contact opnemen met Jochem Boester
Let op: De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van leidinggevende. Dit past niet binnen de wet DBA. Hierdoor is het niet mogelijk om ZZP'ers te contracteren.
Wegens bepaalde omstandigheden kunnen vacatures soms eerder worden gesloten.
Exceptioneel verwerken wij aanbiedingen per mail, wij verzoeken u vriendelijk om altijd via onze website aan te bieden, aanbiedingen die per mail zonder overleg worden verstuurd pakken wij niet op.
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
- 2
Reageer: stuur ons je cv
- 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
- 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
- 5
Is er een match? We stellen je voor
- 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
- 7
Contract en let's go!

