Medior Contractmanager (VNR-51148)

  • Apeldoorn
  • 12 maanden
  • 36 | week
  • 01 feb 2023
  • 06 dec 2022

Over de organisatie

Belastingdienst te Apeldoorn

Over deze opdracht

Jij koppelt inkoop, contractmanagement en ICT aan elkaar. Met een scherp oog voor value for money voer je de regie op onze ICTportefeuille op tactisch en strategisch niveau. Dit doe je door te werken aan slimme, integrale oplossingen met een meerwaarde voor de hele Belastingdienst. Je adviseert onze organisatie over de beste manier om binnen aanbestedingstrajecten wensen contractueel vorm te geven. Daarnaast adviseer je de organisatie over de beste manier om lopende contracten met ICT-leveranciers te benutten en toe te passen. Met je goede gevoel voor wat er speelt bij in- en externe stakeholders bouw en onderhoud je een stevig netwerk. 


Je bewaakt de uitnutting van de contracten in relatie tot risico’s, issues, voortgang en financiën. Ook ben je kaderstellend voor wat betreft de scope van contracten. Je stuurt op de juiste naleving ervan en signaleert gewenste aanpassingen en wijzigingen. Zijn er onduidelijkheden of komt een partij afspraken niet na? Dan zorg jij voor een adequate oplossing. Door scherp te onderhandelen met verschillende partijen realiseer je kostenbesparingen. Je beheert en rapporteert over de leverancierscontracten en over alle contractgerelateerde documenten, rapportages, overzichten en correspondentie.


Achtergrond opdracht

De Directie Informatievoorziening (IV) wil de gehele Belastingdienst optimaal te ondersteunen. 24 uur per dag en 7 dagen in de week. En om die doelstelling te realiseren, wordt het IV-landschap voortdurend vernieuwd en gemoderniseerd. Net als dat om de complexiteit van dat IV-landschap te verminderen continu wordt gezocht naar standaardtoepassingen. IV werkt hiervoor agile, multidisciplinaire en ketengericht nauw samen met de business op basis van functionele gelijkwaardigheid. In onderling overleg wordt de prioriteitstelling vastgesteld, waarbij de eindverantwoordelijkheid steeds meer verschuift richting de business. 


CTO Office (CTOO) Belastingdienst, onderdeel van de directie IV, richt zich op de inzet, ontwikkeling en verbetering van technologie. Je komt te werken in het team Suppliermanagement dat onderdeel is van de CTO Office. De afdeling Suppliermanagement bestaat uit 12 contractmanagers en 8 demandmanagers. 

Functie eisen

  • Kandidaten met een NEVI opleiding is een pré. Of je bent bereid in het detacheringsjaar je NEVI diploma te halen. (graag in het opleidingeplan per individu dit meenemen)
  • Minimaal 3 jaar ervaring als contractmanager of in een soortgelijke functie

Wensen

  • Je hebt kennis van de wet- en regelgeving op het gebied van aanbestedingen en contractbeheer.
  • Je hebt kennis van de inkoop- en contractmanagementprocessen en -methodieken binnen de IT.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met contractmanagement, ICT, inkoop en sourcing.
  • Je hebt ervaring met onderhandelingsmethoden en -technieken.

Competenties

  • Omgevingsbewustzijn
  • Analyseren
  • Oordeelsvorming
  • Onafhankelijkheid
  • Samenwerken

Let op: Deze aanvraag betreft een Deta-vast


Interesse?

Stuur ons dan uiterlijk 6 december 2022, voor 17.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.

 

De locatie van de uit te voeren werkzaamheden kan i.v.m. COVID-19 afwijken.