Assistent Projectleider Gebiedsontwikkeling (VNR-55548)

  • Bodegraven Reeuwijk
  • 12 maanden
  • 36 | week
  • 22 mei 2023
  • 29 mei 2023

Over de organisatie

Bodegraven-Reeuwijk is een gemeente in de Nederlandse provincie Zuid-Holland, ontstaan per 1 januari 2011 na de fusie van de voormalige gemeenten Bodegraven en Reeuwijk. De gemeente bestaat uit Bodegraven, Driebruggen, Hogebrug, De Meije, Nieuwerbrug, Reeuwijk-Brug, Reeuwijk-Dorp, Sluipwijk, Tempel en Waarder. Deze uitvraag verloopt via MSP. Als MSP partner zijn wij de spin het web, het ‘single point of contact’ (SPOC) tussen uw organisatie en alle flex leveranciers.

Over deze opdracht

Binnen het domein Ruimte werken we aan allerlei ruimtelijke ontwikkelingen binnen de fysieke leefomgeving. Wil jij binnen het team gebiedsontwikkeling meewerken aan diverse gebiedsontwikkelingen, ben jij een kei in het behouden van overzicht, is het zelfstandig werken aan meerdere projecten voor jou geen probleem en heb je al enige jaren ervaring in de ruimtelijke ordening, de gebiedsontwikkeling of gewoon werkervaring bij een gemeente of bijvoorbeeld een adviesbureau en ben je ambitieus en toe aan een volgende stap? Dan is dit jouw baan!


Functieomschrijving

Je werkt nauw samen met merendeels ervaren projectassistenten en ervaren projectleiders, enkele planeconomen en diverse andere vakdisciplines.

Je werkzaamheden bestaan uit complexe inhoudelijke, secretariële, administratieve en/of organisatorische taken op het brede werkterrein van de projecten.

Als project assistent ben je de spin in het web van diverse ruimtelijke projecten. Je werkt graag in teamverband naar één gezamenlijk doel. Je bent een sparringpartner voor de projectleiders. Je gaat de projectleiders ondersteunen met diverse specialistische vakinhoudelijke werkzaamheden, waar nodig voer je zelfstandig (deel) projecten uit.

Je bent het eerste aanspreekpunt voor in-en externe partijen voor de aan de projecten inhoudelijke algemene vragen en operationele, praktische zaken met stakeholders (project- en stuurgroepleden, bestuurders, vastgoedontwikkelaars, bewoners en andere stakeholders). Je coördineert en doet een voorstel de interne en externe communicatie, zoals bestuurlijke besluitvormingsdocumenten, projectdocumenten (bv. startnotities, projectplannen, overeenkomsten), bewonersbrieven, raadsinformatiebrieven, persberichten en regelt de organisatie van burgerparticipatie. Je bewaakt en rapporteert over voortgang, benutting van middelen en beslismomenten.

Je verzorgt de financiële bewaking van de projecten en verzorgt de 1e controle of goederen/diensten geleverd zijn en in rekening zijn gebracht op facturen en doet een voorstel voor een codering voor inkomende en uitgaande facturen voor de diverse projecten.

Kortom, een zeer afwisselende en uitdagende rol!

Functie eisen

  • Een opleiding en enige ervaring met kennis over grondexploitaties, ruimtelijke ordening en vastgoedontwikkeling is vereist.
  • Zelfstandig werken aan verschillende projecten is voor jou geen probleem.
  • Je hebt ervaring met projectmatig werken, je wacht niet af maar zet zelf de eerste stap en steekt graag je handen uit de mouwen.
  • Je signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen.
  • Je bent oplossingsgericht waardoor ad hoc klussen geen probleem voor je zijn.
  • Je bent communicatief vaardig in woord en schrift.
  • Je hebt een pragmatische manier van werken.
  • Je bent een teamspeler en draagt bij aan de sfeer het team waarbij het gezamenlijke resultaat voorop staat. 
  • Je hebt een goed oog ‘voor de wereld binnen en buiten het gemeentehuis’ en gevoel voor overleg met partners uit de vastgoedwereld, samenleving, inwoners en ondernemers. Je voelt je thuis in een informele organisatie zonder direct leidinggevende.


Interesse?

Stuur ons dan uiterlijk 29 mei 2023, voor 12:00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.