Adviseur Omgevings- management (VNR-55210)

  • Groningen
  • 7 maanden
  • 40 | week
  • 01 jun 2023
  • 12 jun 2023

Over de organisatie

De opdrachtgever is een netwerkbedrijf voor energie. In Nederland en Noord-Duitsland beheren en onderhouden we de infrastructuur voor grootschalig transport en opslag van gas. Nu is dat nog vooral aardgas. Dit zal met de energietransitie steeds verder verschuiven naar groen gas en waterstof. Daarnaast werken we mee aan de aanleg en het beheer van netwerken voor warmte en CO₂. Wij zorgen ervoor dat dit deel van de energievoorziening veilig, ongestoord en zo duurzaam mogelijk gebeurt. Zodat iedereen altijd over energie kan beschikken. Inclusief Werken bij deze opdrachtgever betekent werken in een professionele omgeving die volop in beweging is. Een organisatie met een belangrijke maatschappelijke rol. Samen met alle collega’s lever je een bijdrage aan de realisatie van onder andere de Energietransitie. Engineers, Business Developers, ICT’ers, omgevingsmanagers, projectmanagers, managers, administratieve krachten en partnerbedrijven, samen en met de nodige energie, koeren we richting 2030. Dit willen we bereiken met medewerkers vanuit diverse achtergronden, opleidingen en nationaliteiten. Wij zijn een organisatie waar we geloven dat elkaars verschillen, kwaliteiten en talenten ons sterker maken. Een organisatie waar iedereen ertoe doet en zich zelf mag zijn.


Waar ga je werken?

Het betreft een ambulante functie in gebied Drenthe. Je uitvalsbasis vanuit Gasunie is Groningen. Je reist met regelmaat binnen een geografisch werkgebied in Noord Nederland. Je werkgebied kan in de toekomst in overleg veranderen.  

Over deze opdracht

Als medewerker grondzaken adviseer je en ben je contactpersoon voor (interne) klanten op het gebied van geohydrologie, cultuurtechniek, verkrijgen zakelijk recht overeenkomsten, bodem (verontreiniging), flora & fauna, explosieven en archeologie. Dit gebeurt veelal binnen projecten bij aanleg en onderhoud van het leidingnetwerk en toebehoren.

 

Daarnaast handel je zelfstandig (gewassen)schades af en ben je het aanspreekpunt namens Gasunie voor de grondeigenaren, externe adviseurs, omwonenden en overheden voor zaken die direct te maken hebben met het leidingnetwerk en de projectuitvoering. Tijdens een project maak jij de vertaalslag tussen de externe belangen en het technisch ontwerp, waarbij de nadruk ligt op maakbaarheid van het leidingtracé. Denk hierbij aan natuur- en bodemaspecten, bemaling en inrichting werkterrein, maar ook aan de bedrijfsvoering van de grondgebruiker. Je behoort tot de gezichtsbepalende mensen van de afdeling Omgevingsmanagement. Je bent een echte inhoudelijke vakspecialist, die door inzet van je persoonlijkheid en competenties succesvol is.

Functie eisen

  • Je hebt een HBO studie succesvol afgerond bij voorkeur Cultuurtechniek, Watermanagement, Landbouw, Milieu of Bosbouw (of een aanverwante opleiding)
  • Je bent 32-40 uur per week beschikbaar
  • Je hebt minimaal vijf jaar relevante werkervaring
  • Je kent actuele wetgeving binnen het vak zoals op het gebied van privaatrecht, natuur, archeologie, explosieven of bent in staat je deze snel eigen te maken
  • Je bent in algemene zin communicatief sterk in zowel woord als geschrift
  • Je bent op de hoogte van de nieuwe omgevingswet en bent in staat stakeholders in projecten te benoemen en mee te krijgen
  • Je hebt een agrarische achtergrond met gedegen kennis van agrarische bedrijfsvoering en wet- / regelgeving in de landbouw
  • Je bent handig met ICT middelen
  • Je bent in het bezit van VCA VOL
  • Je staat erom bekend dat het fijn is om met je samen te werken

 

Interesse?

Stuur ons dan uiterlijk 12 juni 2023, voo12:00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW. Max tarief bedraagt € 89,- all-in ex BTW


Het betreft een inzet van maximaal 1680 uur per jaar. Bring Your Own Device (BYO): Er dient een zakelijke mobiele telefoon beschikbaar te worden gesteld door Dienstverlener dan wel dient tijdelijk personeel hier zelf over te beschikken. Het uitgangspunt voor tijdelijk personeel is dat zij over een standaard werkplek (‘thin cliënt’) kunnen beschikken, tenzij de lijnmanager beslist dat tijdelijk personeel zijn/haar eigen hardware/laptop dient te gebruiken. De gebruikskosten zijn nadrukkelijk niet declarabel en derhalve voor rekening van de Dienstverlener dan wel tijdelijk personeel. Indexering is niet mogelijk de eerste vierentwintig maanden.