's-Hertogenbosch
6 maand(en)
40 uur per week
1-9-2024
19-7-2024
Reageer nu

Functieomschrijving:

Als senior marktonderzoeker ben jij de sleutel tot diepgaande klantinzichten die het fundament vormen voor strategische besluitvorming. Je neemt de leiding in allerlei vormen van marktonderzoek, waarbij je verantwoordelijk bent voor het leveren van fact-based ondersteuning aan onze Customer Experience adviseurs.

 

Met veranderingen in de markt, zoals wachtlijsten voor grootzakelijke klanten en het uitvallen van zonnepanelen van consumenten, zijn ook de Customer Experience vraagstukken veranderd. Transparantie en perspectief bieden voor de klant staan nu centraal. Het Customer Experience team staat voor de uitdaging om klanten bewust te maken van de nieuwe realiteit en hun gedrag te veranderen, bijvoorbeeld door het afstemmen van energieverbruik op zonnepanelenopwekking.

 

In nauwe samenwerking met productmanagement, marketingcommunicatie en interne stakeholders is het Customer Experience team verantwoordelijk voor het naadloos aan laten sluiten van het aanbod van producten en diensten op de klantbehoeften.

Jij vormt hierin de kern door de inzet van het juiste onderzoek op het juiste moment. In een tijd waarin de energietransitie in volle gang is, zijn uitdagingen gegarandeerd.

 

Tot slot draag je bij aan de ontwikkeling van Enexis, van een vraaggestuurde netbeheerder naar een klantgerichte organisatie die inspeelt op de behoeften van klanten en hun energievraag.

 

  • Jij beheert samen met je collega marktonderzoeker het onderzoeksportfolio; Je streeft naar een zo hoog mogelijke kwaliteit van de lopende onderzoeken door regulier af te stemmen met onderzoeksbureaus en interne opdrachtgevers.
  • Je adviseert de business bij nieuwe onderzoeksbehoeften; welke opzet is de beste en hoe ziet jouw roadmap eruit?
  • Je weet opdrachtgevers mee te nemen en te enthousiasmeren in het onderzoek.
  • Je adviseert over nieuwe vormen van rapportage die de business nog beter helpen.
  • Je maakt klantreizen van diverse processen inzichtelijk en adviseert over verbetermogelijkheden van deze reis. 
  • Je verzorgt de periodieke rapportage van resultaten op klant KPI’s en andere inzichten, inclusief borging in audit cyclus.
  • Je adviseert bij het bepalen van klant KPI’s.
  • Je werkt nauw samen met jouw CX adviseur collega’s en interne stakeholders.

De opdracht is voor 32-40 uur per week, Circa 2 dagen p.w. kantoor. Donderdag vaste kantoordag en bij voorkeur ook nog de dinsdag.

Over de klant:

De opdrachtgever is 1 van de 6 regionale netbeheerders in Nederland. Haar belangrijkste taak als netbeheerder is het aanleggen en onderhouden van het gas- en elektriciteitsnet in in Noord-, Oost- en Zuid-Nederland. Ook zorgen ze voor het transport van energie.

Eisen:

  • Nieuwsgierig, analytisch, kritisch en gedreven. Door je gestructureerde aanpak en enthousiasme weet je collega’s mee te krijgen in jouw inzichten.
  • Je toont initiatief, weet collega’s mee te krijgen en je krijgt zaken helder op papier en bent resultaatgericht.
  • Vernieuwingen maak je je snel eigen.
  • Ook heb je uittekende vaardigheden in stakeholdermanagement.
  • Je hebt een hbo- of wo-diploma met raakvlak marktonderzoek
  • Minimaal 5 jaar ervaring met marktonderzoek
  • Ervaring met Customer Experience management of marketing
  • Affiniteit met (gedragsverandering in) de energiesector.

Arbeidsvoorwaarden:

Interesse?

Stuur ons dan uiterlijk 18 juli 2024, voor 09.00 uur je recente Cv & motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.

 

Let op

·       Uurtarief is altijd inclusief reis-, verblijfs- en parkeerkosten, exclusief BTW

·       Gerichte motivatie verplicht!

·       Cv max. 7 pagina`s, Nederlands in Word

·       Er wordt gevraagd om een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). De kosten voor de aanvraag van de VOG zijn voor de kandidaat

·       Er is bij niet alle enexis vestigingen parkeergelegenheid. De kandidaat is zelf verantwoordelijk voor het regelen van een parkeerplaats. De kandidaat krijgt dit NIET vergoed vanuit Enexis. Advies: in all-in uurtarief verwerken voordat hij tekent/klaar is met de salarisonderhandelingen. Graag meenemen bij start contract en/of sollicitatiegesprek.